Reklama
Rozwiń

Cinema City globalnie sprzedało o 2,5 proc. biletów więcej

36,34 mln biletów sprzedały kina Cinema City i Imax prowadzone przez giełdową spółkę w 2012 r. To o 2,5 proc. więcej niż w 2011 r.

Publikacja: 15.01.2013 14:14

Wynik ten oznacza, że w ostatnim kwartale ub.r. giełdowa grupa nadrobiła straty z pierwszych 9 miesięcy, gdy sprzedała 25,88 mln biletów, o 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 r.

W samym IV kw. ub.r. – wynika z naszych obliczeń – kina Cinema City sprzedały 10,46 mln wejściówek na filmy, czyli o 10,9 proc. więcej niż w IV kw. 2011 r. (9,427 mln).

Na tle całego biznesu Grupy polska część wypada najgorzej. W 2012 roku kina Cinema City w Polsce zanotowały 9,3-proc. spadek frekwencji: sprzedały o 1,39 mln biletów mniej, czyli 13,49 mln.

To już kolejny rok, gdy kinom tym ubywa widzów. Tym razem jednak w dużo szybszym tempie niż w poprzednich dwóch latach. W 2011 r., obiekty w Polsce sprzedały o 0,8 proc. mniej biletów niż w 2010 r.: nieco ponad 14,88 mln sztuk.  W 2010 r. zaś o 2,8 proc. mniej niż w 2009 r.: 15 mln sztuk.

Jak wynika z naszych obliczeń, w samym IV kw. 2012 r., frekwencja w polskich kinach grupy Cinema City wyniosła 3,796 mln widzów. To oznacza, że mimo grudniowego sukcesu „Hobbita" (dystrybuowanego przez Forum Film, spółkę z grupy CCI), był to dla firmy kwartał słabszy niż rok temu, gdy obiekty spółki w naszym kraju sprzedały 4,195 mln biletów.

Grupie ewidentnie zaszkodziło zakończenie współpracy z siecią komórkową Orange przy akcji skierowanej do klientów telekomu („Środy z Orange"), w ramach której użytkownik za smsa może nabywać kod uprawniający do zakupu dwóch biletów w cenie jednego.

Miejsce Cinema City w partnerstwie z Orange zajęło Multikino, dla którego 2012 r. był bardzo dobry.

Największy skok sprzedaży grupa Cinema City odnotowała w ubiegłym roku w Izraelu (o 20,3 proc. do 4,62 mln sztuk) oraz w Rumunii (o 17,23 proc. do 4,37 mln). Jej kina w Czechach zanotowały 9,3-proc. wzrost widowni do 3,93 mln widzów, a w Bułgarii 8,7-proc. (do 1,7 mln sztuk).

Wynik ten oznacza, że w ostatnim kwartale ub.r. giełdowa grupa nadrobiła straty z pierwszych 9 miesięcy, gdy sprzedała 25,88 mln biletów, o 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 r.

W samym IV kw. ub.r. – wynika z naszych obliczeń – kina Cinema City sprzedały 10,46 mln wejściówek na filmy, czyli o 10,9 proc. więcej niż w IV kw. 2011 r. (9,427 mln).

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji