Globalne wpływy wydawców z tego typu reklam wzrosną w 2012 r. w porównaniu z 2007 r. ponadsześciokrotnie, z 638 mln do 4,2 mld dol. – wynika z najnowszego raportu „Global Entertainment and Media Out-look” firmy PricewaterhouseCoopers o rozwoju rynku reklamy i rozrywki na świecie.
Wpływy z takich reklam to jeszcze dla branży magazynów lifestylowych – wartej w ubiegłym roku 80,3 mld dol. – kropla w morzu. Jednak średnia stopa wzrostu przychodów z takich reklam na świecie w latach 2008 – 2012 wyniesie 46,1 proc., podczas gdy wpływy z reklam w papierowych wydaniach magazynów lifestylowych będą rosły średnio zaledwie o 3,5 proc.
Globalny rynek kolorowych magazynów, liczony jako suma wpływów z reklam w papierowych wydaniach i na stronach internetowych magazynów oraz przychodów ze sprzedaży pism, będzie w tym roku wart 82,6 mld dol., o 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a w 2012 r. – już 95,1 mld dol.
Największą część tych przychodów generuje działalność wydawnicza w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), gdzie w bieżącym roku rynek pism lifestylowych będzie wart 37,8 mld dol., a w 2012 r. już 42,8 mld dol. Na drugim co do wielkości rynku, w USA, wpływy wydawców takich magazynów z reklamy i sprzedaży wyniosą w 2008 r. 24,8 mld, a za cztery lata – 29 mld dol.