W 2012 roku udział wpływów z takiej reklamy (tzw. digital signage) ma wynosić już 2 proc. – przewidują CR Media. Według ekspertów rozwojowi rynku będzie sprzyjać pogłębiające się wśród specjalistów od reklamy przekonanie o malejącej skuteczności reklamy w tradycyjnych mediach.

Rozwojowi rynku pomoże też zwiększająca się ciągle liczba takich ekranów. CR Media przewidują, że w przyszłym roku ich liczba wzrośnie o 60 proc. w porównaniu z końcem września tego roku. Najwięcej – 38 proc. wszystkich – znajdzie się w sklepach sprzedających artykuły szybko zbywalne, kolejne będą środki komunikacji, inne punkty sprzedaży, restauracje, sklepy z artykułami AGD i RTV, punkty usługowe i bankomaty.

Zgodnie z tym trendem Polsat w październiku zawarł strategiczne porozumienie z amerykańską spółką zajmującą się digital signage – Premier Retail Networks (PRN) – i zamierza wspólnie z nią oferować m.in. reklamy na ekranach w sklepach.

– Z wykorzystaniem zasobów telewizji Polsat powstaną materiały, które będą czymś pomiędzy reklamą a programem telewizyjnym. Materiały tego typu wymagają innego montażu niż produkcje TV – mówił podczas prezentowania nowej oferty Maciej Stec z zarządu Polsatu.