Reklama
Rozwiń
Reklama

Agora od stycznia podnosi cenę „Gazety Wyborczej”

„Gazeta” to ostatni z czołówki opiniotwórczych dzienników, który zdecydował się na taki krok

Publikacja: 19.12.2008 01:50

Dziś dziennik Agory kosztuje jeszcze 1,50 zł, ale już od 2 stycznia zdrożeje do 1,80 zł (a w prenumeracie teczkowej – do 1,30 zł). – Podjęliśmy decyzję o podniesieniu ceny „Gazety” ze względu na przewidywany wzrost kosztów, m.in. produkcji – mówi Stanisław Turnau, dyrektor działu prasy codziennej. Według Macieja Hoffmana, dyrektora generalnego Izby Wydawców Prasy, od przyszłego roku ceny papieru, na którym drukuje się gazety, mogą pójść w górę nawet o 15 proc.

Wcześniej na podobny ruch jak ten „Gazety Wyborczej” zdecydowały się „Dziennik” (w maju podniósł cenę do 1,8 – 2 zł) oraz „Rzeczpospolita” (z 3 zł do 3,40 zł).

Zdrożały też gazety regionalne. We wrześniu o 10 gr wzrosły ceny siedmiu tytułów ukazujących się pod szyldem „Polska The Times”; o 10 gr zdrożały też gazety spółki Media Regionalne.

Wojnę cenową między największymi dziennikami zapoczątkował debiut „Dziennika” w 2006 r. w cenie 1,5 zł. Cena „Gazety Wyborczej” spadła wtedy z 2 – 2,8 zł do 1,5 zł, co spowodowało, że w całym 2006 r. przychody z jej sprzedaży zmalały o 66 mln zł.

Na wieść o podwyżce ceny „Gazety” kurs Agory skoczył o 2,67 proc., do 16,94 zł.

Reklama
Reklama

[ramka]66 mln zł - o tyle niższe były przychody ze sprzedaży „Gazety” w 2006 r. z powodu obniżenia jej ceny[/ramka]

Dziś dziennik Agory kosztuje jeszcze 1,50 zł, ale już od 2 stycznia zdrożeje do 1,80 zł (a w prenumeracie teczkowej – do 1,30 zł). – Podjęliśmy decyzję o podniesieniu ceny „Gazety” ze względu na przewidywany wzrost kosztów, m.in. produkcji – mówi Stanisław Turnau, dyrektor działu prasy codziennej. Według Macieja Hoffmana, dyrektora generalnego Izby Wydawców Prasy, od przyszłego roku ceny papieru, na którym drukuje się gazety, mogą pójść w górę nawet o 15 proc.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama