Reklama

Kolporter potrzebuje inwestora

Spółka szuka kupca lub wspólnika dla salonów z prasą. To sposób na odmrożenie kapitału, do wykorzystania na nowe inwestycje

Publikacja: 07.08.2009 20:01

Kolporter potrzebuje inwestora

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Kielecka spółka Kolporter Sieci Handlowe, wchodząca w skład grupy Kolporter, szuka od piątku inwestora. – Być może pojawi się inwestor zainteresowany wykupieniem części udziałów i wspólnym rozwijaniem sieci, ale możliwy jest też wykup całej sieci, jeśli pojawi się atrakcyjna oferta – mówi „Rz" Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter.

Część salonów należy do Kolportera wraz z nieruchomościami. W przypadku innych firma dzierżawi lokalizacje, np. w centrach handlowych.

Jak tłumaczy Topolski, powodem decyzji nie jest kryzys. Kapitał pozyskany z transakcji zostanie przeznaczony na nowe przedsięwzięcia biznesowe grupy. – Taka ścieżka została wybrana w związku z tym, co dzieje się teraz na rynku bankowym, gdzie trudno zdobyć finansowanie na nowe przedsięwzięcia – mówi. Doradcą Kolportera przy tej transakcji jest bank inwestycyjny Trigon.

Sprzedająca głównie prasę i artykuły szybko zbywalne sieć salonów Kolportera liczy ok. 900 punktów i według jej właściciela jest rentowna. – Zrobiliśmy wyceny i mamy przygotowaną dla oferentów cenę – mówi rzecznik Kolportera. Nie chce jednak podać kwoty, jakiej Kolporter oczekuje za swoją sieć saloników.

- Bardzo trudno oszacować cenę takiego przedsięwzięcia, bo najpierw trzeba by obejrzeć i oszacować wszystkie lokalizacje. Ale nawet na tym trudnym rynku, z jakim mamy do czynienia obecnie, to dość ciekawa oferta – uważa Jerzy Dobrowolski, członek zarządu w firmie doradczej Cushman & Wakefield, specjalizujący się w doradztwie dotyczącym powierzchni handlowych.

Reklama
Reklama

Na co Kolporterowi potrzebne są pieniądze, Topolski nie chce zdradzić. Grupa Kolporter to dziś już 13 spółek działających w obszarze obsługi punktów handlowych i sieci sprzedaży (w tym dystrybucji prasy – spółka Kolporter, która jest obok Ruchu jednym z dwóch największych dystrybutorów prasy w Polsce), logistyki, informatyki, reklamy, budownictwa, sprzedaży nieruchomości, windykacji, organizacji targów, wystaw i konferencji.

Według Jerzego Dobrowolskiego może chodzić o dofinansowanie projektu deweloperskiego w stolicy. Jego zdaniem w obecnej sytuacji na rynku zainteresowane takim zakupem mogą być przede wszystkim spółki z branży. Kolporter podkreśla jednak, że jest otwarty na wszystkie oferty.

- Możliwy jest inwestor finansowy, jak fundusz inwestycyjny, ale może być też inwestor branżowy – firma zajmująca się handlem detalicznym – mówi Maciej Topolski.

To kolejny ruch Kolportera, jeśli chodzi o salony prasowe. W maju grupa zapowiedziała zamknięcie 24 swoich multimedialnych salonów prasowych, tłumacząc to m.in. gwałtownym wzrostem cen wynajmu lokali w centrach handlowych w związku ze wzrostem kursu euro.

W 2008 roku przychody całej Grupy Kapitałowej Kolporter urosły w dwucyfrowym tempie do 3,77 mld zł, a zysk netto sięgnął 2,33 mln zł.

Kielecka spółka Kolporter Sieci Handlowe, wchodząca w skład grupy Kolporter, szuka od piątku inwestora. – Być może pojawi się inwestor zainteresowany wykupieniem części udziałów i wspólnym rozwijaniem sieci, ale możliwy jest też wykup całej sieci, jeśli pojawi się atrakcyjna oferta – mówi „Rz" Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter.

Część salonów należy do Kolportera wraz z nieruchomościami. W przypadku innych firma dzierżawi lokalizacje, np. w centrach handlowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama