Wyniki Kolportera w I kwartale 2011 roku

Wybierająca się na warszawską giełdę kolportersko-handlowa spółka spodziewa się w tym roku dwucyfrowego wzrostu przychodów i zysków

Publikacja: 02.06.2011 04:56

Wyniki Kolportera w I kwartale 2011 roku

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Spółka jest jednym z największych dystrybutorów tzw. dóbr szybko zbywalnych i – według ostatnich analiz Izby Wydawców Prasy – liderem pod względem udziału w dystrybucji prasy (rozwozi ponad 41 proc. jej całkowitego nakładu w Polsce). W I kwartale roku wykazała przychody na poziomie 900 mln zł, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) w wysokości 22,5 mln zł, 17 mln zł zysku operacyjnego, a wynik netto osiągnął 11,5 mln zł. – Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 roku wynikami – komentuje Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera SA odpowiedzialny za finanse.

Z powodu tych zmian ostatnich wyników Kolportera nie da się wprost porównać z ubiegłorocznymi. Jak dodaje Serwatka, w tym roku spółka spodziewa się wzrostu sprzedaży o ok. 10 proc. – Dynamika wzrostu poszczególnych pozycji wynikowych – EBITDA, zysku operacyjnego, brutto i netto – będzie z pewnością jeszcze wyższa – dodaje.

Tak jak spodziewał się Kolporter, zwyżki zapewnia spółce przede wszystkim działalność w zakresie dystrybucji dóbr szybko zbywalnych (czyli np. baterii, drobnych produktów spożywczych czy kosmetycznych), usług elektronicznych i sprzedaż we własnej sieci detalicznej. Według Kolportera wpływy ze sprzedaży prasy są stabilne.

Należący do kieleckiego milionera Krzysztofa Klickiego Kolporter przeszedł w ubiegłym roku gruntowną restrukturyzację w związku z planowanym debiutem giełdowym. Z grupy kilkunastu swoich firm Klicki wydzielił trzy: Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service, które połączył w Kolporter SA. Debiut spółki zapowiedziany jest na wrzesień. Na razie do Komisji Nadzoru Finansowego nie trafił jednak jeszcze prospekt emisyjny – jest w trakcie opracowywania.

Na giełdę może trafić 20 – 25 proc. akcji z podniesionego kapitału spółki. – Chciałbym jednak podkreślić, że jeśli nie będę usatysfakcjonowany wyceną lub sytuacją na rynku, to debiutu nie będzie lub będzie później – zastrzegał Klicki w marcu. Jak dodawał, satysfakcjonująca go wycena Kolportera to poziom 1,19 mld zł.

Do Kolportera należy dziś ponad 870 saloników prasowych (w tym ok. 70 salonów premium Top-Press), sieć sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór i sieć 20 tys. terminali do sprzedaży doładowań prepaid. W 2010 roku przychody spółki wyniosły 3,4 mld zł, zysk operacyjny: 50,4 mln zł, a zysk netto: 39,4 mln zł.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne