Wyniki Kolportera w I kwartale 2011 roku

Wybierająca się na warszawską giełdę kolportersko-handlowa spółka spodziewa się w tym roku dwucyfrowego wzrostu przychodów i zysków

Publikacja: 02.06.2011 04:56

Wyniki Kolportera w I kwartale 2011 roku

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Spółka jest jednym z największych dystrybutorów tzw. dóbr szybko zbywalnych i – według ostatnich analiz Izby Wydawców Prasy – liderem pod względem udziału w dystrybucji prasy (rozwozi ponad 41 proc. jej całkowitego nakładu w Polsce). W I kwartale roku wykazała przychody na poziomie 900 mln zł, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) w wysokości 22,5 mln zł, 17 mln zł zysku operacyjnego, a wynik netto osiągnął 11,5 mln zł. – Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 roku wynikami – komentuje Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera SA odpowiedzialny za finanse.

Z powodu tych zmian ostatnich wyników Kolportera nie da się wprost porównać z ubiegłorocznymi. Jak dodaje Serwatka, w tym roku spółka spodziewa się wzrostu sprzedaży o ok. 10 proc. – Dynamika wzrostu poszczególnych pozycji wynikowych – EBITDA, zysku operacyjnego, brutto i netto – będzie z pewnością jeszcze wyższa – dodaje.

Tak jak spodziewał się Kolporter, zwyżki zapewnia spółce przede wszystkim działalność w zakresie dystrybucji dóbr szybko zbywalnych (czyli np. baterii, drobnych produktów spożywczych czy kosmetycznych), usług elektronicznych i sprzedaż we własnej sieci detalicznej. Według Kolportera wpływy ze sprzedaży prasy są stabilne.

Należący do kieleckiego milionera Krzysztofa Klickiego Kolporter przeszedł w ubiegłym roku gruntowną restrukturyzację w związku z planowanym debiutem giełdowym. Z grupy kilkunastu swoich firm Klicki wydzielił trzy: Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service, które połączył w Kolporter SA. Debiut spółki zapowiedziany jest na wrzesień. Na razie do Komisji Nadzoru Finansowego nie trafił jednak jeszcze prospekt emisyjny – jest w trakcie opracowywania.

Na giełdę może trafić 20 – 25 proc. akcji z podniesionego kapitału spółki. – Chciałbym jednak podkreślić, że jeśli nie będę usatysfakcjonowany wyceną lub sytuacją na rynku, to debiutu nie będzie lub będzie później – zastrzegał Klicki w marcu. Jak dodawał, satysfakcjonująca go wycena Kolportera to poziom 1,19 mld zł.

Do Kolportera należy dziś ponad 870 saloników prasowych (w tym ok. 70 salonów premium Top-Press), sieć sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór i sieć 20 tys. terminali do sprzedaży doładowań prepaid. W 2010 roku przychody spółki wyniosły 3,4 mld zł, zysk operacyjny: 50,4 mln zł, a zysk netto: 39,4 mln zł.

Spółka jest jednym z największych dystrybutorów tzw. dóbr szybko zbywalnych i – według ostatnich analiz Izby Wydawców Prasy – liderem pod względem udziału w dystrybucji prasy (rozwozi ponad 41 proc. jej całkowitego nakładu w Polsce). W I kwartale roku wykazała przychody na poziomie 900 mln zł, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) w wysokości 22,5 mln zł, 17 mln zł zysku operacyjnego, a wynik netto osiągnął 11,5 mln zł. – Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 roku wynikami – komentuje Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera SA odpowiedzialny za finanse.

Biznes
Sposób na milion. Polskie firmy słyną z tego w UE
Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?