Raport o udziałach kolporterów w rynku dystrybucji prasy

Według najnowszego zestawienia udziałów kolporterów prasy w rynku jej dystrybucji, kielecki Kolporter znów lekko urósł, podczas gdy jego największa konkurencja odnotowała spadek udziałów

Publikacja: 19.07.2013 16:49

Raport o udziałach kolporterów w rynku dystrybucji prasy

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Udział Kolportera w rynku dystrybucji wynosi już 49,67 proc. – wynika z podsumowania Izby Wydawców Prasy, która co roku analizuje dane dotyczące rozwożonych przez te firmy nakładów prasy w lutym. Rok wcześniej udział Kolportera wynosił 46,05 proc.

Jego najpoważniejszy konkurent – sprywatyzowany kilka lat temu i należący dziś do amerykańskiego funduszu Eton Park Capital Management Ruch – miał udziały na poziomie 32,04 proc. (co oznacza ich spadek o 2,41 pkt proc., bo rok wcześniej było to jeszcze 34,44 proc.).

Kolejny w zestawieniu był krakowski Garmond Press z udziałami w wysokości 10,33 proc. (8,33 proc. rok wcześniej).

Z zestawienia IWP. znika natomiast Franpress. W grudniu ubiegłego roku czwarty co do wielkości kolporter prasy w Polsce złożył w sądzie wniosek o upadłość układową. Zobowiązania miał spłacić części wydawców w całości, części - w 40 proc., a należności wobec urzędu skarbowego pokryć przekazując skarbowi państwa nieruchomość we Wrocławiu. W ubiegłorocznym zestawieniu IWP Franpress miał 3,17 proc. udziałów w rynku dystrybucji. – Dziś już na rynku nie funkcjonuje. Część jego punktów sprzedaży przejął Kolporter, część – Garmond, część – Ruch – mówi Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy. Z tego powodu IWP nie podała na razie standardowo podawanej zawsze w raporcie liczby punktów dystrybucji prasy w kraju. Kolporterzy dostarczą jej takie dane po ostatecznym uregulowaniu kwestii przejęć punktów Franpressu.

Rok wcześniej IWP podawała, że wszystkich punktów sprzedaży prasy w Polsce było 60,9 tys., o 4,3 proc. mniej niż w 2011 r.

Kolporterzy z poza pierwszej czwórki są już podawani przez IWP łącznie, jako „pozostali". Ich udział w rynku spadł  w tym roku o 0,06 pkt proc. do 7,96 proc.

Udział Kolportera w rynku dystrybucji wynosi już 49,67 proc. – wynika z podsumowania Izby Wydawców Prasy, która co roku analizuje dane dotyczące rozwożonych przez te firmy nakładów prasy w lutym. Rok wcześniej udział Kolportera wynosił 46,05 proc.

Jego najpoważniejszy konkurent – sprywatyzowany kilka lat temu i należący dziś do amerykańskiego funduszu Eton Park Capital Management Ruch – miał udziały na poziomie 32,04 proc. (co oznacza ich spadek o 2,41 pkt proc., bo rok wcześniej było to jeszcze 34,44 proc.).

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji