Stanie się tak, bo reklama w sieci będzie mocno zyskiwać mimo załamania na rynku. Nawet w tym roku na dotkniętym kryzysem amerykańskim rynku reklamy wpływy z takiej formy promocji urosną do 23,63 mld dol.
Według Yankee Group po małych wahaniach, które spowodują za oceanem 1,4-proc. spadek wpływów z reklam w sieci w przyszłym roku (do 23,29 mld dol.), w 2011 roku amerykański rynek reklamy internetowej powróci do świetnej formy i będzie rósł w dwucyfrowym tempie przez kolejne dwa lata.
Wahania od spadku w przyszłym roku do przeszło 10-proc. wzrostu wpływów rok później będą zdaniem firmy wypadkową nakładania się kilku tendencji: wciąż rosnącej liczby użytkowników Internetu oraz zwiększającej się popularności reklamy w internetowych wyszukiwarkach, ale też spadku cen reklam w sieci.
Według jeszcze bardziej optymistycznych przewidywań eMarketera w USA Internet będzie zyskiwał każdego roku do 2013, kiedy wpływy z reklam w sieci wyniosą 37,2 mld dol.
W Polsce w tym roku sieć będzie jedynym medium, które odnotuje wzrost przychodów z reklam. Według najnowszej prognozy domu mediowego ZenithOptimedia, choć cały rynek reklamy skurczy się u nas w tym roku o 6 proc., wpływy z promocji w Internecie urosną o 15 proc. (do 846 mln zł).