Jeszcze w tym roku w porównaniu z ubiegłym skurczy się o 2,7 proc., do 69,5 mld dol., ale kolejne przyniosą już stabilizację sytuacji, by w 2014 r. rynek zwiększył się do prawie 74 mld dol. – wynika z prognoz PricewaterhouseCoopers.
Do 2014 r. wpływy wydawców magazynów z reklamy w sieci i w papierowych wydaniach oraz ich przychody ze sprzedaży czasopism będą co roku rosły średnio o 0,7 proc. Najszybciej będą się zwiększać wpływy z reklamy cyfrowej. Między 2010 i 2014 r. będą rosły na świecie średnio o 18,5 proc. każdego roku, by na koniec tego okresu podwoić się (przekroczą wtedy 3 mld dol.). Gros przychodów branży wciąż będzie jednak przynosić sprzedaż egzemplarzowa pism, która w tym roku wygeneruje prawie 62 proc. całego rynku (czyli 43 mld dol.).
Zdaniem ekspertów z PwC magazyny będą musiały przez cały czas walczyć o reklamy z konkurencją, jaką jest Internet.
– Zwłaszcza pisma podające najnowsze informacje i plotki, którymi zainteresowanie zmniejszają informacje podawane na bieżąco w sieci – piszą eksperci. Dużo mniej przez nowe media osłabione zostaną w reklamie magazyny specjalistyczne.
Patrząc regionami, najwięcej wpływów co roku generują pisma w rejonie EMEA (w tym roku – prawie 45 proc.), ale najbardziej widoczne zwyżki zapewni wydawcom działalność w Ameryce Łacińskiej (gdzie ich łączne przychody każdego roku do 2014 będą rosły średnio o 5,1 proc.) oraz w rejonie Azji i Pacyfiku (analogiczny wzrost wyniesie 1,8 proc.).