Polacy lubią media o tematyce lifestylowej

PAP chce rozbudowywać serwis kulturalno-rozrywkowy. Polacy szukają takich informacji zwłaszcza w sieci

Publikacja: 10.05.2011 03:27

Najlepszym dowodem na to są wyniki mediów, które specjalizują się w tzw. tematyce lifestylowej, czyl

Najlepszym dowodem na to są wyniki mediów, które specjalizują się w tzw. tematyce lifestylowej, czyli poświęconej kulturze, rozrywce, stylowi życia i gwiazdom.

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

 

Najlepszym dowodem na to są wyniki mediów, które specjalizują się w tzw. tematyce lifestylowej, czyli poświęconej kulturze, rozrywce, stylowi życia i gwiazdom. Zwłaszcza w sieci witryn tego typu jest coraz więcej, a liczba ich użytkowników rośnie. Na nie też liczy Polska Agencja Prasowa, która właśnie odświeżyła swój serwis PAP Life i w ramach promocji chce go przez dwa tygodnie udostępniać za darmo. – Obecnie serwis ma 20 – 30 klientów. Chcielibyśmy pozyskać ich dwa razy tyle. Wtedy serwis, który zatrudnia dziś pięć osób, można by dalej rozbudowywać – mówi Wojciech Kaźmierczak, zastępca redaktora naczelnego PAP. Jak dodaje, na tle całej działalności agencji serwis lifestylowy produkujący dziennie ok. 40 depesz jest na razie niewielki.

– Chcemy w niego jednak inwestować – przekonuje. Po dwóch latach od startu serwis zarabia na swoje potrzeby.

Na czele Internet

Zdaniem Piotra Bieńko, dyrektora zarządzającego domu mediowego Mediasense, na rynku jest tendencja do poszukiwania tego typu treści. Potwierdzają to zresztą wyniki poświęconych lifestylowi witryn internetowych. W ciągu ostatniego roku zyskiwały one nowych użytkowników i zdaniem ekspertów staną się głównym źródłem poszukiwania informacji z tego gatunku. Jak wynika z lutowego badania Megapanel, poświęcone stylowi życia witryny należące do Grupy Wirtualna Polska miały 5,72 mln użytkowników (rok wcześniej było ich 4,64 mln), te z Grupy Onet.pl: prawie 5,6 mln (rok wcześniej było ich 5,52 mln), a z Grupy O2 – 5,47 mln (przy 4,9 mln rok wcześniej). W portalach z kategorii „kultura i rozrywka" królował YouTube z 11,68 mln użytkowników (10,1 mln rok wcześniej), ale plasujące się za nim portale kulturalno-rozrywkowe z grupy Onet i O2 z liczbą użytkowników na poziomie – odpowiednio – 7,91 mln oraz 6,7 mln – także odnotowały wzrost (z 7,54 mln i 6,72 mln rok wcześniej).

W prasie też wzrost

Lifestylowe treści dobrze trzymają się też w tradycyjnych mediach. Lifestylowe kanały TVN Style i Polsat Cafe mają dobre wyniki oglądalności, jak na stacje tematyczne, a wysokonakładowe magazyny poświęcone gwiazdom notują wzrost sprzedaży. W I kwartale tego roku wydawane przez Edipresse „Viva!" i „Party" oraz „Show" Bauera sprzedawały się lepiej niż rok wcześniej. Spadła tylko sprzedaż konkurencyjnej dla „Vivy!" „Gali". – Ta część prasy kobiecej broni się przed spadkami najlepiej. Z tym że docelowo część jej odbiorców przejdzie do Internetu. Tego typu tytuły najlepiej poradzą sobie z łączeniem działalności w sieci i na papierze – uważa Piotr Bieńko.

Rozrywka i gwiazdy popularne na całym świecie

Na całym świecie treści kulturalno-rozrywkowe i poświęcone stylowi życia, czyli te, które kryją się za terminem lifestyle, mają coraz więcej zwolenników. W telewizji, jak podał instytut Eurodata TV Worldwide, w ubiegłym roku programy rozrywkowe z udziałem gwiazd globalnie po raz pierwszy po raz pierwszy w historii stanowiły największą grupę programów (40 proc.) w najlepiej oglądanej dziesiątce. Wcześniej w czołówce zawsze przeważały filmy i seriale. W sześciu krajach w zestawieniu najlepiej oglądanych telewizji uplasowała się relacja z Eurowizji, w 12 – lokalne wersje „Mam talent!", w sześciu – X Factor.

 

Najlepszym dowodem na to są wyniki mediów, które specjalizują się w tzw. tematyce lifestylowej, czyli poświęconej kulturze, rozrywce, stylowi życia i gwiazdom. Zwłaszcza w sieci witryn tego typu jest coraz więcej, a liczba ich użytkowników rośnie. Na nie też liczy Polska Agencja Prasowa, która właśnie odświeżyła swój serwis PAP Life i w ramach promocji chce go przez dwa tygodnie udostępniać za darmo. – Obecnie serwis ma 20 – 30 klientów. Chcielibyśmy pozyskać ich dwa razy tyle. Wtedy serwis, który zatrudnia dziś pięć osób, można by dalej rozbudowywać – mówi Wojciech Kaźmierczak, zastępca redaktora naczelnego PAP. Jak dodaje, na tle całej działalności agencji serwis lifestylowy produkujący dziennie ok. 40 depesz jest na razie niewielki.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie