Amerykanie wciąż najchętniej oglądają filmy w telewizji

Mimo, że mówi się dużo o odpływie widzów do Internetu, aż 93 proc. dorosłych Amerykanów wciąż deklaruje, że ogląda materiały wideo w telewizorze

Publikacja: 09.06.2011 15:11

Amerykanie wciąż najchętniej oglądają filmy w telewizji

Foto: Bloomberg

Aż 80 proc. twierdzi też, że głównym źródłem takich materiałów są zasoby udostępniane przez firmy telewizyjne w kablówkach, na platformach cyfrowych albo IPTV. A prawie 90 proc. gospodarstw domowych ma na przynajmniej jeden telewizor w domu wykupiony dostęp do płatnej telewizji (53 proc. z nich to  klienci kablówek) - wynika z badań Consumer Electronic Association (CEA).

Ekrany komputera także są już jednak za oceanem istotnym miejscem, przed którym ludzie zasiadają, by oglądać filmy i filmiki. Robi tak już 49 proc. Amerykanów. 13 proc. ogląda materiały wideo  w samochodach poprzez specjalne instalowane tam systemy telewizyjne, tyle samo -  w komórce, a 11 proc. -  w odtwarzaczach mp3 (zapewne chodzi o teledyski).

72 proc. Amerykanów ogląda filmy na DVD lub Blu-ray, a 45 proc. - w serwisach na żądanie, ale tych, które otrzymują w ramach darmowego uzupełnienia oferty od operatorów płatnych telewizji. 41 proc. nagrywa sobie filmy na dekodery w twardym dyskiem (tzw. DVR - digital video recorder lub PVR - personal video recorder) i tak je ogląda.

Co ciekawe, już prawie jedna trzecia wchodzi żeby obejrzeć jakiś filmik na YouTube, a ponad jedna czwarta korzysta z darmowych serwisów z filmami w rodzaju nieobecnego w Polsce Hulu.

Telewizja jest dosyć istotnym dla Amerykanów dobrem - dostęp ma do niej 114 mln gospodarstw domowych i tylko 9 milionów z tego to odbiorcy wyłącznie telewizji naziemnej.

Aż 80 proc. twierdzi też, że głównym źródłem takich materiałów są zasoby udostępniane przez firmy telewizyjne w kablówkach, na platformach cyfrowych albo IPTV. A prawie 90 proc. gospodarstw domowych ma na przynajmniej jeden telewizor w domu wykupiony dostęp do płatnej telewizji (53 proc. z nich to  klienci kablówek) - wynika z badań Consumer Electronic Association (CEA).

Ekrany komputera także są już jednak za oceanem istotnym miejscem, przed którym ludzie zasiadają, by oglądać filmy i filmiki. Robi tak już 49 proc. Amerykanów. 13 proc. ogląda materiały wideo  w samochodach poprzez specjalne instalowane tam systemy telewizyjne, tyle samo -  w komórce, a 11 proc. -  w odtwarzaczach mp3 (zapewne chodzi o teledyski).

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych