Reklama

Amerykanie wciąż najchętniej oglądają filmy w telewizji

Mimo, że mówi się dużo o odpływie widzów do Internetu, aż 93 proc. dorosłych Amerykanów wciąż deklaruje, że ogląda materiały wideo w telewizorze

Publikacja: 09.06.2011 15:11

Amerykanie wciąż najchętniej oglądają filmy w telewizji

Foto: Bloomberg

Aż 80 proc. twierdzi też, że głównym źródłem takich materiałów są zasoby udostępniane przez firmy telewizyjne w kablówkach, na platformach cyfrowych albo IPTV. A prawie 90 proc. gospodarstw domowych ma na przynajmniej jeden telewizor w domu wykupiony dostęp do płatnej telewizji (53 proc. z nich to  klienci kablówek) - wynika z badań Consumer Electronic Association (CEA).

Ekrany komputera także są już jednak za oceanem istotnym miejscem, przed którym ludzie zasiadają, by oglądać filmy i filmiki. Robi tak już 49 proc. Amerykanów. 13 proc. ogląda materiały wideo  w samochodach poprzez specjalne instalowane tam systemy telewizyjne, tyle samo -  w komórce, a 11 proc. -  w odtwarzaczach mp3 (zapewne chodzi o teledyski).

72 proc. Amerykanów ogląda filmy na DVD lub Blu-ray, a 45 proc. - w serwisach na żądanie, ale tych, które otrzymują w ramach darmowego uzupełnienia oferty od operatorów płatnych telewizji. 41 proc. nagrywa sobie filmy na dekodery w twardym dyskiem (tzw. DVR - digital video recorder lub PVR - personal video recorder) i tak je ogląda.

Co ciekawe, już prawie jedna trzecia wchodzi żeby obejrzeć jakiś filmik na YouTube, a ponad jedna czwarta korzysta z darmowych serwisów z filmami w rodzaju nieobecnego w Polsce Hulu.

Telewizja jest dosyć istotnym dla Amerykanów dobrem - dostęp ma do niej 114 mln gospodarstw domowych i tylko 9 milionów z tego to odbiorcy wyłącznie telewizji naziemnej.

Reklama
Reklama

Aż 80 proc. twierdzi też, że głównym źródłem takich materiałów są zasoby udostępniane przez firmy telewizyjne w kablówkach, na platformach cyfrowych albo IPTV. A prawie 90 proc. gospodarstw domowych ma na przynajmniej jeden telewizor w domu wykupiony dostęp do płatnej telewizji (53 proc. z nich to  klienci kablówek) - wynika z badań Consumer Electronic Association (CEA).

Ekrany komputera także są już jednak za oceanem istotnym miejscem, przed którym ludzie zasiadają, by oglądać filmy i filmiki. Robi tak już 49 proc. Amerykanów. 13 proc. ogląda materiały wideo  w samochodach poprzez specjalne instalowane tam systemy telewizyjne, tyle samo -  w komórce, a 11 proc. -  w odtwarzaczach mp3 (zapewne chodzi o teledyski).

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama