Reklama

Sprzedaż tygodników w kwietniu spadła

Powodem była wysoka sprzedaż prasy rok wcześniej w miesiącu tragedii smoleńskiej. Wydawcy próbują jednak poszerzać rynek. "Uważam Rze" utrzymuje się w czołówce, Point Group ma w planach wskrzeszenie "BusinessWeeka"

Publikacja: 21.06.2011 16:03

Sprzedaż tygodników w kwietniu spadła

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

W kwietniu ubiegłego roku łączna sprzedaż dziesięciu tygodników społeczno-politycznych  wynosiła 1,17 mln egz. W kwietniu tego roku: 1,05 mln egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Rok wcześniej ludzie poszukiwali jednak masowo informacji na temat katastrofy i częściej niż wcześniej sięgali po tygodniki społeczno-polityczne.

Jedynymi ogólnopolskimi tygodnikami społeczno-politycznymi, których sprzedaż w kwietniu 2011 nie spadła rok do roku były "Gazeta Polska" - jej wynik poprawił się z 42,4 tys. egz. rok wcześniej do 81,7 tys. egz. w tym - i "Gość Niedzielny" - którego sprzedaż wzrosła nieznacznie (o 0,4 proc.) do niecałych 159 tys. egz.

Spadła natomiast sprzedaż zamieszczającego przedruki z polskiej prasy "Tygodnika Angora" (o 6,7 proc. do 350,4 tys. egz.), "Polityki": o 23 proc. do 134,3 tys., "Wprost" - o 3,7 proc. do 111,4 tys. egz.), "Newsweeka Polska" - o 39,2 proc. do 107,2 tys. egz. Straciły też pozostałe tytuły. Wynik "Przekroju" pogorszył się o 22,2 proc. do 42,9 tys. egz., "Tygodnika Powszechnego" -  o 9 proc. do 23,9 tys. egz., "Przeglądu" - o 13,9 proc. do 22,7 tys. egz., a publikującego przedruki z prasy zagranicznej "Forum" - o 21,8 proc. do 18 tys. egz.

Po mocno kryzysowym dla prasy roku 2010 wydawcy znowu zaczynają jednak inwestować w nowe tytuły. Ukazujące się od lutego tego roku wydawane przez wydawcę "Rz" "Uważam Rze. Inaczej pisane" od razu na starcie uplasowało się w ścisłej czołówce tygodników opinii. W kwietniu jego sprzedaż wynosiła 133,22 tys. egz.

Nowy dwutygodnik, choć nie społeczno-polityczny, a gospodarczy, planuje też otworzyć w ostatnim kwartale tego roku Platforma Mediowa Point Group (wydawca m.in. "Machiny" i "Filmu"). Licencję na wykorzystanie tytułu pisma, które ukazywało się już na polskim rynku, będzie kupować od Bloomberga, który jest właścicielem praw do tego tytułu od niecałych dwóch lat.  Szefem polskiej edycji tytułu ma być Michał Kobosko, były redaktor naczelny "Newsweka Polska" i "Dziennika Gazety Prawnej".

Reklama
Reklama

"Business Week" ukazywał się już w Polsce przez pięć lat, także jako dwutygodnik. Wydawało go AWR Wprost, należące wtedy do rodziny Królów (dziś własność Point Group). Tytuł zamknięto w styczniu 2006 roku.

 

W kwietniu ubiegłego roku łączna sprzedaż dziesięciu tygodników społeczno-politycznych  wynosiła 1,17 mln egz. W kwietniu tego roku: 1,05 mln egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Rok wcześniej ludzie poszukiwali jednak masowo informacji na temat katastrofy i częściej niż wcześniej sięgali po tygodniki społeczno-polityczne.

Jedynymi ogólnopolskimi tygodnikami społeczno-politycznymi, których sprzedaż w kwietniu 2011 nie spadła rok do roku były "Gazeta Polska" - jej wynik poprawił się z 42,4 tys. egz. rok wcześniej do 81,7 tys. egz. w tym - i "Gość Niedzielny" - którego sprzedaż wzrosła nieznacznie (o 0,4 proc.) do niecałych 159 tys. egz.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama