Polski portal na sprzedaż

Serwis Gruper.pl może zmienić właściciela – dowiedziała się „Rz”. Chętnych nie brakuje

Aktualizacja: 16.07.2011 12:31 Publikacja: 15.07.2011 02:30

Polski portal na sprzedaż

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

– Zainteresowanych jest kilkunastu inwestorów – krajowych i zagranicznych. Skłaniamy się do drugiej opcji, gdyż daje największą wartość dla przyszłości Grupera w Polsce i za granicą. Niezależnie od formuły potencjalnej transakcji inwestorzy oczekują, że założyciele pozostaną w firmie i będą dalej odpowiadać za jej rozwój – potwierdza Tomasz Dalach, prezes Gruper.pl.

80 proc. akcji serwisu kontrolują założyciele – Marek Borzestowski (twórca m.in. Wp.pl, Tomasz Dalach (właściciel Ocean Capital Management) czy Piotr Majcherkiewicz (były prezes Woli Info). Resztę – grupa Polskapresse oraz osoba fizyczna.

– W tym roku spodziewamy się 60 mln zł obrotu, zyski generujemy od lutego, czyli ledwie w dziesięć miesięcy od startu. Ich wysokości podać nie mogę, podobnie jak wyceny firmy – dodaje Tomasz Dalach. Jej określenie także dla analityków jest trudne. Nieoficjalnie podają kwoty od kilkunastu do ponad 20 mln zł. Z zastrzeżeniem, że to wycena konserwatywna, bo o rynku wiadomo zbyt mało.

Gruper nie chce powiedzieć, kto interesuje się jego zakupem. Z informacji „Rz" wynika, że to m.in. Allegro i Agora. Firmy mają już własne portale zakupów grupowych – Citeam oraz HappyDay. Allegro swój promuje przez serwis aukcyjny, najpopularniejszą witrynę handlową. Dlatego Citeam ma więcej użytkowników niż Gruper. Wyniki serwisu Agory, właściciela m.in. Gazeta.pl, nie są znane.

Ich sprzedaż wygląda słabo. Nieoficjalnie mówi się jedynie o kilku tysiącach złotych dziennie. Wielokrotnie mniej niż dla Groupona czy Grupera. Dlatego przejęcie silniejszego konkurenta ma sens. – Nie komentujemy spekulacji – mówi Urszula Strych, rzecznik Agory. Komentarza Allegro nie udało się uzyskać. W grupie chętnych wymieniany jest też Empik Media & Fashion. Jego biuro prasowe nie chciało sprawy komentować.

– Jeśli Grupera kupi silny zagraniczny gracz, to wtedy serwis zyska możliwości jeszcze szybszego rozwoju nie tylko w Polsce, ale także na innych rynkach. Nowy właściciel może też wejść w Polsce w inne segmenty internetowego rynku – mówi Tomasz Prucnal, ekspert z zespołu ds. sektora telekomunikacyjnego, rozrywki i mediów PwC.

Zmiany czekają także Groupona. Lider rynku w Polsce i na świecie przygotowuje się do wejścia na giełdę. Planuje z niej pozyskać 750 mln dol. Serwis działa już w 43 krajach, a analitycy wyceniają go nawet na 20 mld dol. Debiut spodziewany jest w tym roku, jednak spółka poza potwierdzeniem planów giełdowych nie podała szczegółów oferty ani na co trafią pieniądze.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autora p.mazurkiewicz@rp.pl

 

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem