Najwięcej polskich internautów korzysta z internetowych wyszukiwarek - robi to 82,8 proc. z nich, podczas gdy na świecie odsetek jest nawet trochę niższy, bo wynosi 81 proc. Oprócz informacji gospodarczych i politycznych z kraju i ze świata poszukujemy w sieci także rozrywki (co trzecia osoba), sportu (co trzecia osoba), a 30 proc. z nas wchodzi prosto na portal YouTube – wynika z najnowszego badania Mindreader domu mediowego Mindshare przeprowadzonego na 36 tys. ludzi w 36 krajach na świecie.
Na tle innych krajów odstajemy trochę, jeśli chodzi o korzystanie z serwisów społecznościowych. Codziennie korzysta z nich 44 proc. internautów w Polsce. Na świecie takie platformy jak Facebook, MySpace i lokalne odpowiedniki Naszej Klasy przyciągają codziennie 56,3 proc. Internautów. - Rzadko korzystamy jednak z Twittera czy mikroblogów. 70,4 proc. Polaków nie używa ich w ogóle, codziennie odwiedza je jedynie 4,9 proc. osób – podaje Mindshare.
Najmniej fanów portali społecznościowych jest w Japonii, gdzie co druga osoba nigdy w życiu nie odwiedziła tego typu portalu. We Francji deklaruje to 35,6 proc. Internautów, w Niemczech: 34,6 proc., a w Wielkiej Brytanii: 30,6 proc.
Z Internetu do którego wchodzimy za pośrednictwem telefonu komórkowego najczęściej korzystamy po to, by poszukać jakiejś informacji (70 proc. wskazań) oraz sprawdzania, co się dzieje na świecie w danej chwili (65 proc.). 71 proc. użytkowników mobilnego Internetu w komórce wchodzi na konto e-mail, 56 proc. – na portal społecznościowy, 55 proc. korzysta z komunikatorów internetowych, a zdjęcia i filmy udostępnia za pośrednictwem komórki w sieci 43 proc. ludzi korzystających z sieci przy użyciu telefonu komórkowego.
Podobnie jak pozostali Europejczycy, stosunkowo rzadko korzystamy z sieci do robienia zakupów spożywczych. - Na Starym Kontynencie odsetek osób korzystających codziennie z tego typu usług wynosi 12,1 proc. Na świecie najczęściej produkty żywieniowe on-line kupują mieszkańcy Azji: w Chinach 24,4 proc. respondentów, w Tajlandii: 21,3 proc., a w Korei Południowej: 14,3 proc. – podaje Mindshare.