Reklama
Rozwiń
Reklama

Programy na smartfony atutem polskim programistom

Polski rynek mobilnych aplikacji jest w fazie szybkiego rozwoju: nasi programiści wygrywają konkursy i łatwo pozyskują inwestorów

Publikacja: 22.04.2012 10:57

Programy na smartfony atutem polskim programistom

Foto: Bloomberg

Polska aplikacjami mobilnymi stoi – takimi, które zamieniają smartfony w kieszonkowe mapy, słowniki czy pomoce naukowe. Nasi programiści wygrywają prestiżowe konkursy międzynarodowe, a Microsoft wychwala ich jako trzecią na świecie siłę wśród twórców programów na system Windows Phone. Dobrą passę polskich twórców aplikacji dostrzegli również inwestorzy.

- Mamy obecnie do czynienia z silną ekspansją mobilnych technologii dzięki upowszechnianiu się tabletów, smartfonów i mobilnego Internetu – powiedział „Rz" Łukasz Wejchert, były prezes Onetu, a obecnie prywatny inwestor. Jego pierwszą inwestycją było wyłożenie około 200 tys. zł na aplikację iTaxi umożliwiającą właścicielom smartfonów wzywanie taksówki bez prowadzenia rozmów telefonicznych z  centralą korporacji.

- W mojej ocenie tworzenie aplikacji dla smartfonów to bardziej przyszłościowy kierunek rozwoju niż pisanie programów z przeznaczeniem na tradycyjne komputery – powiedział „Rz" Aleksander Oziewicz, dyrektor firmy FlashCards, która dwa tygodnie temu wypuściła na rynek aplikację „MEMOkarty – Matura 2012: Matematyka i Język polski" ułatwiającą przygotowanie do matury. Program jest skierowany do użytkowników iPhone'ów, w planach jest również wersja dla smartfonów z systemem Android.

O coraz większej roli smartfonów mówią też twórcy mobilnej listy zakupów Listonic: - Zauważyliśmy, że papierowa lista zakupów jest mało wygodna – mówi Kamil Janiszewski, współwłaściciel Listonica. - Skoro mamy już XXI wiek, to naturalnym rozwiązaniem jest przeniesienie jej na telefony, które są zawsze z nami i mają połączenie z Internetem. Taka mobilna lista przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy jedna osoba robi zakupy w sklepie, a druga przez swój własny telefon uzupełnia ten spis.

Twórcy aplikacji mobilnych podkreślają, że opracowanie programu na smartfona nie jest drogim przedsięwzięciem, a konkurencja w tej dziedzinie dopiero się formuje, tak więc wciąż jest miejsce na innowacyjne pomysły. Potencjał naszych programistów łatwo dostrzec podczas konkursów organizowanych przez producentów telefonów komórkowych.

Reklama
Reklama

W tegorocznym konkursie Nokii „Create for Millions" wzięło udział ponad 1200 aplikacji, aż trzy finałowe aplikacje zostały napisane przez polskich programistów.

Eugeniusz Licznarowski z Microsoftu twierdzi, co roku Polska wystawia jedną z najliczniejszych reprezentacji w organizowanym przez tę firmę konkursie „Imagine Cup" i co roku nasi programiści zdobywają miejsca na podium. Według Microsoftu mamy w Polsce najbardziej dynamiczny rynek programów dla smartfonów działających na platformie Windows Phone – polscy programiści stworzyli ich już ich niemal 4000.

Polska aplikacjami mobilnymi stoi – takimi, które zamieniają smartfony w kieszonkowe mapy, słowniki czy pomoce naukowe. Nasi programiści wygrywają prestiżowe konkursy międzynarodowe, a Microsoft wychwala ich jako trzecią na świecie siłę wśród twórców programów na system Windows Phone. Dobrą passę polskich twórców aplikacji dostrzegli również inwestorzy.

- Mamy obecnie do czynienia z silną ekspansją mobilnych technologii dzięki upowszechnianiu się tabletów, smartfonów i mobilnego Internetu – powiedział „Rz" Łukasz Wejchert, były prezes Onetu, a obecnie prywatny inwestor. Jego pierwszą inwestycją było wyłożenie około 200 tys. zł na aplikację iTaxi umożliwiającą właścicielom smartfonów wzywanie taksówki bez prowadzenia rozmów telefonicznych z  centralą korporacji.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama