#RZECZoBIZNESIE: Dariusz Stokowski: Kanały tematyczne rosną kosztem stacji ogólnych

Widzowie coraz bardziej są zainteresowani spersonalizowaną treścią. Stąd wysyp różnego rodzaju kanałów odpowiadających na tę potrzebę – mówi Dariusz Stokowski, współwłaściciel i szef rady nadzorczej grupy 4FUN Media, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 19.04.2019 12:45

#RZECZoBIZNESIE: Dariusz Stokowski: Kanały tematyczne rosną kosztem stacji ogólnych

Foto: tv.rp.pl

Na rynku mediów widoczne są duże zmiany związane z technologią.

- Naszą pierwotną działalnością jest telewizja. Mamy 3 stacje tematyczne, które nadajemy na rynku satelitarnym i kablowym - mówił Stokowski.

Przyznał, że stacje tematyczne rosną kosztem stacji ogólnotematycznych.

- Widzowie coraz bardziej są zainteresowani spersonalizowaną treścią. Stąd wysyp różnego rodzaju kanałów odpowiadających na tę potrzebę. W Polsce już ponad 50 proc. oglądalności generują stacje tematyczne – ocenił gość.

Drugi trend kształtujący rynek telewizyjny to intensyfikacja interakcji z widzem.

- Bliższą relację z widzem można nawiązywać poprzez aplikacje telefoniczne, serwisy internetowe czy VOD. Sztandarowym przykładem jest Netflix, który w zeszłym roku przebił wycenę Disney'a - tłumaczył Stokowski.

Od wielu lat zastanawiamy się czy to już koniec telewizji.

- Fakty są jednak optymistyczne. W zeszłym roku przychody rynku telewizyjnego w Polsce wzrosły o 6 proc. Jest mały spadek oglądalności stacji telewizyjnych, ale wydłuża się czas oglądania telewizji przez jednego widza – podał gość.

Podkreślił, że telewizja jest kluczowym medium w kampaniach reklamowych.

- My będziemy pomału dygitalizować nasze obszary przychodów. W zeszłym roku kupiliśmy spółkę naEKRANIE, która jest serwisem filmowo-serialowym – zdradził Stokowski.

Gość zaznaczył, że stacje disco-polowe notują duże spadki w ciągu ostatnich kilku lat. - Nie wiem czy to jest związane ze zmianami w panelu badawczym, czy zmieniają się gusta muzyczne Polaków – mówił.

Segment stacji muzycznych w Polsce w ostatnich 4 latach stracił ok. 25 proc. zasięgu.

- Nasze stacje 4FUN w 2015 r. miały 0,45 proc. udziału w rynku, w 2018 r. 0,43 proc. To jest bardzo mały spadek. W tym samym okresie przychody rosły o 25 proc. - podał Stokowski.

Na rynku reklamy Polska postępuje za rynkami dojrzałymi, Europą Zachodnią i Stanami Zjednoczonymi.

- Tam cyfrowa reklama zewnętrzna rośnie od kilku lat po 20-25 proc. rocznie. U nas to się dopiero zaczyna. Nasz spółka jest liderem tych rozwiązań – zaznaczył gość.

Na rynku mediów widoczne są duże zmiany związane z technologią.

- Naszą pierwotną działalnością jest telewizja. Mamy 3 stacje tematyczne, które nadajemy na rynku satelitarnym i kablowym - mówił Stokowski.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?