Właściciele Cyfry+ i „n" mają już od połowy września zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na połączenie obu platform satelitarnych w jedną firmę. Mimo to nie uda się przyspieszyć prac nad fuzją tak, by walczyć o nowych klientów wspólnie przed tegoroczną Gwiazdką – wynika z wypowiedzi prezesa TVN, który będzie też szefem połączonych platform Cyfra+ i „n".
Fuzja spowoduje, że Cyfrowy Polsat (ma 3,55 mln klientów) będzie miał już nie dwóch, ale jednego głównego konkurenta. Łączna liczba klientów nowej platformy powstałej po połączeniu ma wynosić ok. 2,5 mln, EBITDA nowo powstałej spółki (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) obecnie roboczo nazywanej „nC+" powinna przekroczyć poziom 550 mln zł w roku 2015, obsługując wtedy ponad 3 mln klientów.
Rz: Rynkowe pogłoski głoszą, że do połączenia ofert Cyfry+ i „n" nie dojdzie przed I kwartałem przyszłego roku. Mógłby pan skomentować tę informację?
Markus Tellenbach:
Na razie zostajemy przy obu naszych markach. Najpierw sfinalizujemy transakcję, na co daliśmy sobie czas do końca roku, i z całą pewnością mogę powiedzieć, że nasze promocje przedświąteczne nie będą jeszcze prezentowały wspólnej nowej oferty.