Rozpowszechnianie płatne wydań drukowanych 37 dzienników w kraju we wrześniu br. było w porównaniu z analogicznym miesiącem 2011 r. o 15,6 proc. niższe. Spadło o 7,4 mln sztuk do 40,02 mln egzemplarzy – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Sprzedaż „Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, obniżyła się rok do roku o 17,8 proc. i jej rozpowszechnianie płatne razem we wrześniu br. wyniosło średnio 248,65 tys. sztuk (302,57 tys. rok temu).
We wrześniu najlepiej na trudnym rynku radziły sobie „Parkiet Gazeta Giełdy" (spadek rok do roku o 3,7 proc. do 7,39 tys. egzemplarzy) i „Puls Biznesu" (spadek o 0,66 proc. do 16,166 tys.).
Spadła także sprzedaż Dziennika Gazety Prawnej (-16,3 proc.), Faktu (-9,13 proc.), Przeglądu Sportowego (-15,5 proc.), Super Expersu (-7,3 proc.) oraz "Rzezpsopolitej (-21,8 proc.).