Reklama
Rozwiń
Reklama

Branża rozważa nowe cyfrowe stacje

Tylko TVP i TV Trwam oficjalnie twierdzą, że wystartują w konkursie na nowe kanały cyfrowej telewizji naziemnej. Kilka kolejnych firm przyznaje jednak, że także rozważa start.

Publikacja: 29.01.2013 11:01

Branża rozważa nowe cyfrowe stacje

Foto: Bloomberg

Leszek Kozioł, szef kanału Eska TV, przyznaje, że właściciel tej stacji rozpatruje możliwość wzięcia udziału w konkursie rozpisanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wyłoni on cztery nowe stacje (społeczno-religijną, filmową, edukacyjno-poznawczą i dla dzieci w wieku 4–12 lat), które po kwietniu przyszłego roku będą nadawane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Startu nie wyklucza też BBC. – Rozważamy to, ale na razie nie mamy żadnej gotowej recepty, pewnie miałoby to większy sens z lokalnym partnerem biznesowym – mówi Jacek Koskowski, dyrektor generalny BBC Worldwide na Polskę i kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Na rynku słychać, że do konkursu z kanałem edukacyjno-poznawczym przymierza się również Discovery. Nadawca nie potwierdza, ale i nie zaprzecza. – Nie mamy w tej sprawie nic do zakomunikowania w tym momencie – ucina Piotr Kabała, menedżer ds. komunikacji w Discovery Networks CEEMEA.

Sprawy nie chce też komentować rzeczniczka Turner Broadcasting Systems (nadawca TCM, CNN oraz Cartoon Network i Boomeranga), który wcześniej zabierał głos w konsultacjach dotyczących konkursu.

Wśród lokalnych graczy nowy dziecięcy kanał TVP ABC już zapowiedziała TVP, która nie wyklucza także zgłoszenia stacji filmowej. Nie wiadomo jeszcze, co zdecyduje Kino Polska TV, które także „przygląda się temu procesowi".

Reklama
Reklama

Prezes TVN zapowiedział już, że firma nie jest zainteresowana konkursem, Polsat także na razie nie zadeklarował żadnych planów z nim związanych.

Leszek Kozioł, szef kanału Eska TV, przyznaje, że właściciel tej stacji rozpatruje możliwość wzięcia udziału w konkursie rozpisanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wyłoni on cztery nowe stacje (społeczno-religijną, filmową, edukacyjno-poznawczą i dla dzieci w wieku 4–12 lat), które po kwietniu przyszłego roku będą nadawane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Startu nie wyklucza też BBC. – Rozważamy to, ale na razie nie mamy żadnej gotowej recepty, pewnie miałoby to większy sens z lokalnym partnerem biznesowym – mówi Jacek Koskowski, dyrektor generalny BBC Worldwide na Polskę i kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama