Wstępne informacje o wynikach sprzedaży są jednak wyrywkowe i nie pochodzą od samego producenta. Apple zwykle nie podaje dodatkowych informacji pomiędzy sprawozdaniami kwartalnymi. Najbliższy raport spółka z Cupertino opublikuje dopiero 27 stycznia.

Z raportu Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) wynika, że w okresie świątecznych najnowszy iPad Air stanowił 41 procent wszystkich tabletów Apple, mimo że na rynku dostępne były tańsze produkty poprzednich generacji. 13 proc. sprzedaży stanowiły iPady 2 z podwyższoną rozdzielczością ekranu, a iPady 2 – tylko 2 proc. W sumie pełnowymiarowe iPady stanowiły 59 proc. wszystkich sprzedanych tabletów. Dobrze sprzedawały się także najnowsze modele iPada mini. Według analityków portalu appleinsider.com konsumenci nie wystraszyli się wyższych cen produktów Apple w stosunku do konkurentów i nadal chcieli kupować na prezenty tablety z logo w kształcie jabłuszka.

Średnia cena sprzedaży iPadów spadała co kwartał od 2011 roku, ale w ostatnim kwartale 2013 roku  Apple udało się zatrzymać ten trend.

Dane  CIRP są pilnie śledzone na Wall Street. Pod nieobecność informacji z samego Apple stanowią one wskazówkę dotyczącą wyników finansowych spółki. Koniec zjawiska "erozji cen" iPadów może wpłynąć na wyższy margines zysku spółki. "Apple skutecznie przekonał konsumentów do kupowania droższych modeli tabletów. Spółka powinna raportować wyższe średnie ceny sprzedaży iPadów w ostatnim kwartale" – przewiduje wyniki badań współzałożyciel Consumer Intelligence Research Partners Mike Levin.

Tomasz  Deptuła z Nowego Jorku