Na początku lipca decyzję o zmianie definicji podjęli wydawcy zrzeszeni w Izbie Wydawców Prasy i badająca czytelnictwo spółka Polskie Badania Czytelnictwa. W praktyce oznacza to, że od tej pory wydawcy prasy mają w  prezentacjach handlowych dla klientów reklamowych i domów mediowych stosować nową definicję komercyjnej grupy docelowej – to teraz osoby w wieku 16–59 lat, a nie 16–49 lat. Jak podał dziś Presserwis, jako pierwsze na taki ruch zdecydowało się  Wydawnictwo Bauer (wydawca m.in. „Twojego Stylu", „Pani", „Tele Tygodnia", „Bravo", „Kobiety i Życia"). Bauer  wykorzystuje nową grupę odbiorców przy wyliczaniu zasięgu kampanii reklamowych i tzw. kosztów dotarcia. – Podniesienie  górnego pułapu wieku komercyjnego o dziesięć lat wiąże się z faktem, że w dzisiejszej Polsce, podobnie jak w większości rozwiniętych krajów europejskich, osoby z kategorii wiekowej 50–59 lat wykazują się wysokimi dochodami i wydatkami konsumenckimi – argumentowali Wiesław Podkański i Waldemar Izdebski, szefowie IWP i PBC, sygnalizując zmianę grupy docelowej.  Jak dodawali, grupa wiekowa 50–59 lat charakteryzuje się ponadproporcjonalną reprezentacją w najbardziej prestiżowych kategoriach zawodowych, takich jak dyrektorzy i właściciele firm, specjaliści, wyżsi urzędnicy państwowi i przedstawiciele wolnych zawodów.

Jako pierwsza komercyjną grupę docelową rozszerzyła na początku tego roku TVP, podając, że za 15 lat przeciętny Polak będzie już 53-latkiem, a osoby powyżej 50. roku życia będą stanowiły 44 proc. mieszkańców.  – Z danych GfK wynika, że ogólna siła nabywcza osoby w wieku 15–49 w 2013 roku wynosiła 24,8 tys zł, zaś osoby w wieku 50–59 już 32,6 tys zł – podawało biuro.

Pozostali nadawcy na razie nie zdecydowali się na taki ruch. TVN  dopuszcza taką możliwość w przyszłości, jeśli – zdaniem klientów TVN – poszerzenie definicji pozytywnie przełoży się na ich decyzje reklamowe. Jak podał Presserwis, TV Puls rozważy taką opcję, jeśli nowa grupa stanie się standardem w branży.