. Przeprowadziła je firma IDEA! Management Consulting i Towers Watson Data Services.
1,8 proc. przeciętny wzrost wynagrodzeń w agencjach reklamowych to raczej skromny wskaźnik. Zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę najnowsze dane dla całego rynku. Jak podał wczoraj GUS, przeciętne wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czerwcu tego roku wzrosło o 3,5 proc. w porównaniu z sytuacją rok wcześniej. W dodatku w branży reklamowej przeciętna płaca wzrosła tyko w przypadku 53 proc. stanowisk wycenionych również przed rokiem. -Spadła dla 40 proc. stanowisk, a dla 7 proc. pozostała bez zmiany – podaje SAR.
Podobnie było w przypadku domów mediowych. Przeciętny wzrost wynagrodzeń był tam wyższy, bo wynosił 2,7 proc., ale także nie dotyczył wszystkich. – Dotyczył tylko 51 proc. spośród badanych; dla 34 proc. przeciętna płaca w roku 2014 spadła w porównaniu z rokiem poprzednim, a dla 15 proc. pozostała na tym samym poziomie.
Najlepiej być dyrektorem finansowym
Sar tradycyjnie opublikował także tabelę prezentującą przeciętne wynagrodzenia zasadnicze (bez premii ) w sektorze komunikacji marketingowej (bazujące na danych z 1 kwietnia tego roku). Podane przez organizację wartości są odpowiednikiem płacy brutto dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych. (Dla osób wystawiających faktury – uwzględniono wartość faktury netto, bez VAT).