Reklama
Rozwiń
Reklama

Axel Springer zarabia na digitalizacji

Koncern medialny Axel Springer pochwalił się wynikami za drugi kwartał tego roku, udowadniając, że na digitalizacji mediów można dobrze zarobić. Koncern potwierdził też cele na cały rok 2014.

Publikacja: 05.08.2014 14:20

Axel Springer zarabia na digitalizacji

Foto: Bloomberg

Zysk EBITDA koncernu Axel Springer wzrósł między kwietniem a czerwcem o 8,2 proc. do 148 mln euro - osiągając poziom prognozowany przez analityków.

Obrót koncernu wzrósł o 8 proc. do 744 mln euro. - Nasza część internetowa jest odpowiedzialna za ciągłe zwiększanie obrotu i przychodów i pozostaje głównym motorem napędowym wzrostu zysków - powiedział prezes koncernu Mathias Döpfner, potwierdzając prognozy na cały 2014 rok.

Koncern prognozuje dwucyfrowy wzrost przychodów - w pierwszej połowie roku był on na poziomie10,6 proc. Obrót jest prognozowany na poziomie jednocyfrowym - w pierwszej połowie roku osiągnął niemal 6 proc.

Lepiej niż oczekiwano spisuje się dział internetowych rubryk ogłoszeniowych - praca i nieruchomości. Koncern poinformował, że w tej dziedzinie odnotowano "znaczący wzrost" obrotów i zysków.

Koncern Axel Springer, wydawca bulwarówki "Bild", dziennika "Berliner Zeitung", dziennika "Welt"- od kilku lat stara się przebudować strukturę wydawniczą tak, by coraz bardziej wykorzystywać nowe technologie, a przede wszystkim internet. Do koncernu należą też m.in. popularne portale ogłoszeniowe: Immonet (nieruchomości), Seloger (nieruchomości) i Stepstone (praca).

Reklama
Reklama

Axel Springer postawił na digitalizację w 2012 roku. "Welt" wprowadził opłaty na treści unikalne jako pierwszy - pod koniec 2012 roku, a "Bild" w maju 2013 roku. Prezes koncernu - Mathias Doepfner argumentował, że rezygnacja z papieru jest naturalną drogą rozwoju mediów i jego firma chce być jako pierwsza gotowa na te zmiany.

Zysk EBITDA koncernu Axel Springer wzrósł między kwietniem a czerwcem o 8,2 proc. do 148 mln euro - osiągając poziom prognozowany przez analityków.

Obrót koncernu wzrósł o 8 proc. do 744 mln euro. - Nasza część internetowa jest odpowiedzialna za ciągłe zwiększanie obrotu i przychodów i pozostaje głównym motorem napędowym wzrostu zysków - powiedział prezes koncernu Mathias Döpfner, potwierdzając prognozy na cały 2014 rok.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama