Reklama
Rozwiń
Reklama

Warner Music Poland kupił Polskie Nagrania

Za 8,1 mln zł polski odział światowego koncernu kupił w czwartek najbogatszy polski katalog z nagraniami m. in. Ireny Santor, Anny German i Czesława Niemena.

Publikacja: 29.01.2015 15:43

Warner Music Poland kupił Polskie Nagrania

Foto: Fotorzepa, Michał Warda Mic Michał Warda

Polskie Nagrania znajdowały się w stanie upadłości. Od syndyka masy upadłościowej kupił je Warner Music Poland, kierowany przez Piotra Kabaja, założyciela Pomatonu, wcześniej szefa Pomaton-EMI. Do dwóch poprzednich przetargów nie zgłosił się nikt chętny.– Kupiliśmy, wedle obecnych szacunków, około 33-34 nagrań najważniejszych polskich artystów, zarówno muzyki klasycznej, jazzowej, jak i rocka i pop – mówi "Rz" Piotr Kabaj. – Obecnie jest zdigitalizowanych około tysiąc nagrań. Po cyfryzacji pozostałych, taśmy wraz z dokumentacją trafią do Narodowego Archiwum Cyfrowego, gdzie przechowywane jest narodowe dziedzictwo muzyczne. My zaś zajmiemy się twórczością, by w nowej formie dotarła do słuchaczy – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama