Rosną wpływy ze sprzedaży płyt

W wielu krajach wpływy ze sprzedaży muzyki na nośnikach spadają. W 2014 r. Polska szła pod prąd.

Aktualizacja: 02.02.2015 07:03 Publikacja: 02.02.2015 04:11

Indila, francuska wokalistka, sprzedała w Polsce najwięcej płyt w 2014 roku

Indila, francuska wokalistka, sprzedała w Polsce najwięcej płyt w 2014 roku

Foto: AFP

Ubiegły rok polski rynek sprzedaży muzyki zamknął wzrostem przychodów i liczby sprzedanych albumów. W 2013 r. i jeszcze po pierwszym półroczu ubiegłego roku – podobnie jak na wielu innych rynkach świata – sprzedaż w Polsce się kurczyła.

– W 2014 roku ten rynek (w cenach hurtowych – red.) był wart 178 mln zł, czyli 3,32 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi „Rz" Piotr Kabaj, prezes koncernu Warner Music na Europę Wschodnią (w tym w Polsce) oraz wiceprzewodniczący zarządu Związku Producentów Audio-Video (ZPAV).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama