Ubiegły rok polski rynek sprzedaży muzyki zamknął wzrostem przychodów i liczby sprzedanych albumów. W 2013 r. i jeszcze po pierwszym półroczu ubiegłego roku – podobnie jak na wielu innych rynkach świata – sprzedaż w Polsce się kurczyła.
– W 2014 roku ten rynek (w cenach hurtowych – red.) był wart 178 mln zł, czyli 3,32 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi „Rz" Piotr Kabaj, prezes koncernu Warner Music na Europę Wschodnią (w tym w Polsce) oraz wiceprzewodniczący zarządu Związku Producentów Audio-Video (ZPAV).
Cyfrowa muzyka wciąż rozpędzona
Detalicznie rynek sprzedaży muzyki na tzw. nośnikach był wart 294 mln zł. Ilościowo oznacza to wzrost sprzedaży płyt z muzyką o 12 proc., do 8,7 mln. ZPAV nie podliczył na razie rynku muzyki cyfrowej, który od kilku lat szybko rośnie.
Przychody ze sprzedaży muzyki w Polsce rosły pewnie szybciej niż w 3,3-proc. tempie.
– Do października ubiegłego roku „cyfrowa" muzyka rosła w tempie 25 proc., ale okres świąteczny jest w naszej branży kluczowy w całym roku, więc na pełne wyniki trzeba jeszcze poczekać – mówi Kabaj.