Reklama
Rozwiń
Reklama

Rosną wpływy ze sprzedaży płyt

W wielu krajach wpływy ze sprzedaży muzyki na nośnikach spadają. W 2014 r. Polska szła pod prąd.

Aktualizacja: 02.02.2015 07:03 Publikacja: 02.02.2015 04:11

Indila, francuska wokalistka, sprzedała w Polsce najwięcej płyt w 2014 roku

Indila, francuska wokalistka, sprzedała w Polsce najwięcej płyt w 2014 roku

Foto: AFP

Ubiegły rok polski rynek sprzedaży muzyki zamknął wzrostem przychodów i liczby sprzedanych albumów. W 2013 r. i jeszcze po pierwszym półroczu ubiegłego roku – podobnie jak na wielu innych rynkach świata – sprzedaż w Polsce się kurczyła.

– W 2014 roku ten rynek (w cenach hurtowych – red.) był wart 178 mln zł, czyli 3,32 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi „Rz" Piotr Kabaj, prezes koncernu Warner Music na Europę Wschodnią (w tym w Polsce) oraz wiceprzewodniczący zarządu Związku Producentów Audio-Video (ZPAV).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama