Reklama
Rozwiń
Reklama

Propozycja FCC w sprawie neutralności Internetu: usługa publiczna tak jak prąd, czy gaz.

Amerykańskie władze chcą zmienić sposób regulacji usług internetowych i ukrócić praktyki, które mogłyby dyskryminować niektórych użytkowników sieci.

Publikacja: 03.02.2015 14:32

Amerykańskie władze chcą zmienić sposób regulacji usług internetowych i ukrócić praktyki, które mogł

Amerykańskie władze chcą zmienić sposób regulacji usług internetowych i ukrócić praktyki, które mogłyby dyskryminować niektórych użytkowników sieci.

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

We wtorek przewodniczący Federalnej Komisji Komunikacji (FCC) Tom Wheeler miał zgłosić propozycję, aby usługi związane z szybkimi łączami internetowymi traktować jak serwisy publiczne (utilities). Oznaczałoby, że dostarczyciele tych usług podlegaliby podobnym regulacjom lub ograniczeniom co spółki dostarczające do gospodarstw domowych i biznesów elektryczność, gaz, czy telewizję kablową. Dawałoby to też FCC dużo większe uprawnienia niż obecnie.

Jeśli propozycja FCC wejdzie w życie, może zmienić układ sił w toczącym się obecnie sporze w sprawie "neutralności" Internetu. Dostarczyciele są przeciwni proponowanym zmianom bo chcą, aby firmy zainteresowane przyspieszeniem transferu ich sygnału, takie jak Google, czy Netflix mogły to robić za dodatkową opłatą. FCC choć nie jest przeciwne zasadzie Internetu różnych szybkości, chce mieć pewność, że nie dochodzi do praktyk dyskryminacyjnych. Obecnie dostarczyciele szerokopasmowego Internetu mają prawo pobierać opłaty od firm oferujących bezpośredni dostęp do swoich sieci, za przyspieszenie przesyłu danych. Najczęściej zainteresowaną stroną jest spółka oferująca streaming programów wideo. FCC nie sprzeciwia się istnieniu takich szybkich łączy, ale nie chce, aby jednocześnie dochodziło do powstawania "wolnych" łączy internetowych dla ogółu internautów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama