Reklama
Rozwiń
Reklama

Spadają wpływy reklamowe największych kanałów telewizyjnych

Choć reklamowe wpływy TVP1, TVP2, TVN i Polsatu w I kwartale stanowiły ponad połowę całego rynku reklamy telewizyjnej w kraju, były niższe niż rok wcześniej.

Publikacja: 04.05.2015 16:36

Spadają wpływy reklamowe największych kanałów telewizyjnych

Foto: Fotorzepa, Robert gardziński RG Robert gardziński

Cały rynek reklamy telewizyjnej w I kwartale był netto wart 873 mln zł, o 3,7 proc. więcej niż rok wcześniej – wyliczył dom mediowy Starlink. Ponad połowę tej kwoty, prawie 509 mln zł wyniosły łączne wpływy z reklam (spotów, sponsoringu i lokowania produktów) w czterech największych stacjach: TVP1, TVP2, TVN i Polsacie. To jednak o 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej. – Ich przychody ze sprzedaży spotów spadły o 3.7 proc., a ze sponsoringu i lokowania o 1,8 proc. Tradycyjnie jednak okres największej popularności tych form reklamy przypada na wiosnę i jesień, kiedy stacje pokazują nowe ramówki, zaś w pierwszym kwartale w miesiącach styczniu i lutym widzowie mogą oglądać głównie powtórki – zauważają eksperci ze Starlinka.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama