Dwucyfrowe tempo wzrostu oraz wartość szacowana na setki milionów dolarów. Tak w skrócie można opisać kondycję branży e-sportowej w Europie. Ile dokładnie? Jak wynika z szacunków PayPal, obecna wartość rynku wynosi ponad 300 mln dol. Przy dynamice wzrostu na poziomie 14 proc. rocznie oznacza to, że w 2017 r. przychody powinny skoczyć do poziomu niemal 340 mln dol., a w 2018 r. będziemy już mówić o kwocie rzędu 390 mln.
- Dobra cyfrowe, a szczególnie gry, stają się w ostatnich latach coraz bardziej popularne, ale przykład naprawdę przełomowego rozwoju to fenomen e-sportu. Jeszcze kilka lat temu uznawany jedynie za część kultury najbardziej zagorzałych graczy, dziś e-sport to ogromna, wielomilionowa branża, która rośnie w zawrotnym tempie – tłumaczy Matt Komorowski, Head of Sales PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Zakupy w obszarze gier oraz e-sportu w ostatnich latach bardzo przyśpieszają. Obecnie nie obejmują już wyłącznie gier, ale też całą gamę towarzyszących im dóbr i usług - takich jak skiny, nowe postacie, konta, wirtualne – dodaje.
Z wymienionej kwoty gros trafia do krajów, gdzie e-sport jest szczególnie popularny. Pierwsze trzy miejsca w Europie to Rosja, Francja i Hiszpania. W Rosji, wartość rynka wynosi ponad 35 mln dol., a liczba fanów kształtuje się na poziomie 2 mln.
Polska nie jest daleko w tyle. Przychody rodzimego rynku wynoszą około 10,3 mln dol.