Strategia rozwoju
Grupa Gremi Media działa w kilku obszarach. Dziennik „Rzeczpospolita" skupia się na obszarze biznesu, finansów i prawa. Natomiast „Parkiet" – na szeroko rozumianym inwestowaniu i oszczędzaniu. Poza flagowymi tytułami grupa ma w wydawniczym portfolio portale rp.pl i parkiet.com, gdzie rozwijana jest telewizja internetowa. Ma też wyspecjalizowane dodatki oraz serwisy tematyczne.
– Jesteśmy podmiotem kształtującym opinie w obszarach biznesu, finansów i prawa. Nasze tytuły są najczęściej cytowane, a zarazem rzetelnie tłumaczą odbiorcom zawiłości życia politycznego i społecznego – podkreśla prezes Bąk. – Budowana od lat reputacja naszych tytułów to fundament, na którym chcemy konsekwentnie, z pożytkiem dla akcjonariuszy i odbiorców rozwijać grupę mediową – dodaje. „Rzeczpospolita" jest liderem cytowalności wśród prasy i wiceliderem wśród wszystkich rodzajów mediów.
Ponadto grupa ma w portfelu e-Kiosk – największego w Polsce dystrybutora e-prasy (e-gazety.pl) i audiobooków (nexto.pl), Compress – firmę PR, MM Conferences – organizatora warsztatów i konferencji, i Kancelarie RP świadczące usługi prawnicze.
– Konwergencja mediów, rozwój znaczenia multimediów i treści internetowych oraz eksplozja zasięgu mediów społecznościowych weryfikuje umiejętność wydawców przystosowania się do nowych realiów – mówi prezes Bąk. – Nasza długofalowa strategia, w ramach której dywersyfikujemy kanały osiągania przychodów i stawiamy na cyfryzację, powoduje, że z producenta treści stajemy się wszechstronnym dostawcą usług i produktów – dodaje.
Dwa światy
Digital i papier to główne segmenty, z których Gremi Media czerpie przychody. W pierwszej połowie 2017 r. segment cyfrowy zwiększył przychody o niemal 40 proc., do 17,2 mln zł. W jego ramach wzrost obrotów z tytułu sprzedaży e-wydań, licencji i serwisów cyfrowych wyniósł 33 proc. (wyniosły 12,6 mln zł). Przychody reklamowe zwiększyły się o 35 proc., do 3,1 mln zł. Bardzo dynamicznie rozwija się obszar wideo – tu sprzedaż wzrosła o niemal 190 proc., do 1,5 mln zł.
„Rzeczpospolita" jest liderem pod względem sprzedaży e-wydań. Według danych za wrzesień nabywców w tej formie znajdowało po 11,2 tys. egzemplarzy dziennie. Z kolei „Parkiet" odznacza się najwyższym na rynku udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem (44 proc.).