Przebazowane transportowce Antonowa nadal latają, ale już nie z Kijowa

Rusłany nie dostały się w ręce Rosjan. Wojna na Ukrainie i drogie paliwo zmniejszą lotnicze przewozy ładunków.

Publikacja: 08.04.2022 11:18

Przebazowane transportowce Antonowa nadal latają, ale już nie z Kijowa

Foto: Antonow Airlines

Rosjanie zniszczyli na kijowskim lotnisku An-225, An-26, An-74, hangary, biura i wieżę kontroli lotów. Natomiast linia lotnicza zdołała przebazować na lotnisko w Lipsku An-12, An-22, An-28, An-132D i flotę An-124-100-150. Samoloty wykonują loty, głównie z pomocą dla Ukrainy. Trzonem jest pięć transportowców An-124 Rusłan, które po spaleniu An-225 są największymi samolotami transportowymi świata, o ładowności 120-150 ton. 

Stawki w przewozach lotniczych utrzymują się na wysokim poziomie, podobnie jak popyt. W lutym przewozy ładunków były o 11,9 proc. większe niż w lutym 2019 roku, wylicza IATA. Organizacja podkreśla, że grudzień 2021 był najlepszym miesiącem w historii lotniczych przewozów ładunków. W stosunku do lutego 2021 roku wzrost przewozów międzynarodowych wyniósł 2,5 proc., a w Europie 2,2 proc.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Szynowy
Finowie zamykają towarowy ruch kolejowy z Rosją
Drogowy
Serwisy ciężarówek zamknięte dla przewoźników z Rosji i Białorusi
Elektromobilność
Ekologia na głowie: cena kilograma wodoru zapiera dech
Produkty i Usługi
Europejski zielony wyścig do automatów paczkowych
Szynowy
Unia nie zerwie połączeń kolejowych z Dalekim Wschodem