Podarowana teka składa się z 20 plansz. Poeta i grafik tworzyli je przez dwa lata, gdy razem przygotowywali graficzny projekt tomików wierszy Różewicza - „Nauka chodzenia" i „Kup kota w worku", wydanych przez Biuro Literackie we Wrocławiu w 2007 i 2008 roku.
- W części prac powraca jak leitmotiv przestrzenna konstrukcja w kształcie litery Y - mówi Magdalena Szafkowska, kustosz działu grafiki z wroclawskiego muzeum. - Inspiracją miedziorytu Eugeniusza Get-Stankiewicza była styropianowa konstrukcja Jana Jaromira Aleksiuna, dziekana wrocławskiej ASP. Przedstawia model niewiadomej z matematyczno-transcendentalnego równania. W intencji artysty jest znakiem filozoficznych podtekstów twórczości Różewicza, zwłaszcza „Pułapki".
Na kolejnych kartach Get-Stankiewicz przesuwa tę konstrukcję o 18 stopni, pozwalając obserwować ją z różnych punktów widzenia. W tle pojawiają się autografy tekstów Różewicza, jak na reprodukowanej planszy z napisem „Przed końcem świata". Niekiedy poeta lub artysta dodają jeszcze inne elementy graficzne.
Są też plansze wyłącznie z rysunkami samego Tadeusza Różewicza. - Poeta - komentuje Magdalena Szafkowska - jakby powracał w nich do czasów gimnazjalnych, kiedy bazgrało się po zeszytach w trakcie lekcji. Większość tych projektów ilustrowała poetycki tomik „Kup kota w worku" z prześmiewczymi parodiami współczesnej poezji, prozy i kampanii mass mediów. Taki żartobliwy charakter mają rysunki„Wenus z muszelką", „Ptasia grypa", czy „Światowy dzień czyszczenia Ziemi".
Do poważnego tonu Różewicz powraca w rysunku „Kamień filozoficzny", dedykowanym przyjacielowi, malarzowi Jerzemu Nowosielskiemu. Wewnątrz zamalował prostokąt na czerwono-biało- czarno, a na zewnątrz obwiódł błękitno-białą linią. W tym rysunku Różewicz nawiązuje nie tylko do tajemnic i kolorystyki malarstwa Nowosielskiego, ale i własnego wiersza „Kamień filozoficzny".