Stwarza możliwość nie tylko atrakcyjnego, ale i twórczego spędzania wolnego czasu. Kilkanaście wydarzeń od piątku do niedzieli będzie się odbywać jednocześnie, a największe z nich zaplanowano w podziemnych przestrzeniach Centrum Nauki Kopernik. Tu w sobotę o godz. 21 wystąpią artyści łączący klasykę z technologiami cyfrowymi.
Pod hasłem Sonic Fiction ukryta jest ogólna idea przemian – spotkania odległych muzycznych światów pokazują, w jaki sposób współczesna muzyka przechodzi transformację, nierozerwalnie wiążąc się z rozwojem nowych technologii. Samo „sonic fiction" to określenie Kodwo Eshuna, japońskiego teoretyka, który terminem „fantastyka dźwiękowa" określił twórczość łączącą motywy literatury fantastycznonaukowej z nową, cyfrową muzyką.
Fani elektroniki podczas długiej nocy dostaną coś, na co czeka się w Polsce długo – artystów, którzy prowokują i przekraczają granice, a zarazem są modni i nie zdążyli się zestarzeć. Klasyczni melomani zaś – kompozycje wyjęte z przestrzeni filharmonii, a zasługujące na baczną uwagę. Wśród ich autorów jest
Francesco Tristano – 30-latek urodzony w Luksemburgu, który z sukcesem przełożył barokowe kompozycje na język muzyki elektronicznej. Jego „BachCage" wydał Deutsche Grammophon.
Acid Symphony Orchestra założona przez Fina Joriego Hulkkonena (produkował m.in. Goldfrapp, Robyn, José Gonzalesa) jest już legendą muzyki elektronicznej. Dziesięć osób gra jednocześnie na syntezatorach Roland TB-303, a „dyrygent" używa miksera i automatów perkusyjnych.