Legalna Kultura gromadzi ludzi wokół legalnych źródeł kultury - promuje istniejące źródła, powstawanie nowych źródeł i tworzy modę na korzystanie z nich. Zaprasza odbiorców kampanii i adresatów projektu do wspólnego tworzenia bazy legalnych źródeł.
Stojąc na gruncie prawa, które zapewnia twórcom wynagrodzenie za pracę, Legalna Kultura podejmuje debatę na temat dostosowania modelu biznesowego w rozpowszechnianiu kultury do stanu technologii i świadomości społecznej.
Projekt Legalna Kultura integruje środowiska twórców i odbiorców kultury – wszystkich, którzy są zainteresowani dyskusją o dostępie do dóbr kultury w sieci. W ramach projektu Legalna Kultura została przygotowana akcja społeczna, której zadaniem jest promocja legalnych źródeł kultury.
Długofalowym celem działania Legalnej Kultury jest budowanie świadomości odbiorców kultury w nowej cyfrowej rzeczywistości. Użytkownicy i odbiorcy kultury powinni uświadomić sobie swoją rolę w procesie tworzenia kultury. Bez ich wkładu kultura nie może istnieć - zarówno w sieci, jak i poza nią. Takie właśnie zadanie zostało postawione przed uczestnikami konkursu.
Konkurs miał charakter otwarty i był skierowany jest do studentów szkół filmowych w Polsce i za granicą. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie nakręcić krótki film ilustrujący kampanię społeczną LEGALNA KULTURA. Celem konkursu było zachęcenie twórców do autorskiej prezentacji tematu odpowiedzialności i roli odbiorców za stan kultury. Istotnym elementem było również zwrócenie uwagi na kondycję kultury w kontekście zmian cywilizacyjnych i szerokiego dostępu do kultury za pośrednictwem technologii cyfrowych. Czas trwania filmu nie mógł przekraczać jednej minuty.