Tekst z tygodnika "Plus Minus"
Powiedzieć, że czytają ten portal wszyscy, byłoby przesadą, ale z pewnością czyta go więcej osób, niż się do tego przyznaje. Nie każdy ma odwagę położyć na stoliku „Fakt"; zajrzenie do Pudelka jest dyskretne, nic nie kosztuje i do niczego nie zobowiązuje. Wystarczy pogasić wyskakujące reklamy i świeża dostawa informacji gotowa. „Pudelek. pl – Plotka, sensacja, komentarz", najpopularniejszy plotkarski serwis internetowy, powstał w 2006 roku, a dzisiaj, jeśli chodzi o liczbę odsłon i czas spędzany w nim przez użytkowników, osiąga najlepsze wyniki wśród tego rodzaju serwisów. Z badań firmy Megapanel PBI/Gemius dla portalu Wirtualnemedia. pl wynika, że portale plotkarskie odwiedza co trzeci internauta. Pudelek notuje najwięcej odsłon, a użytkownicy spędzają na nim najwięcej czasu. We wrześniu 2011 roku zanotował 174 miliony odsłon.
Plotka to poważna sprawa
Pudelek jest swoistym fenomenem. Czytają go też osoby bardzo wykształcone i mówią, że to jest serwis tak prześmiewczy i momentami głupawy, że aż śmieszny, powiedział Michał Brański, jeden z szefów spółki o2, właściciela Pudelka, w wywiadzie dla portalu Internet Standard. – Szczyty popularności ma w typowych godzinach pracy w biurach. 9 rano jest szczytowa dla całego dnia, poza tym 13.
– Nie wszyscy internauci to intelektualiści – dodaje Brański. – Tych jest ledwie kilka procent. Reszta wybiera internetowe odpowiedniki „Kuba Wojewódzki show" czy „Tańca z gwiazdami".
– Co innego z dystansem przeczytać wiadomość, po której boki zrywasz, co innego zaczytywać się i na serio traktować niektóre informacje – dodaje Krzysztof Sierota, jeden z szefów o2.