UhUhBoo Project w TR Warszawa

UhUhBoo Project, znany ze współpracy z Park Chan-wookiem i Piną Bausch, zagra 26 listopada w TR Warszawa, w ramach programu muzycznego Pięciu Smaków.

Aktualizacja: 24.11.2013 11:21 Publikacja: 22.11.2013 10:28

UhUhBoo Project w TR Warszawa

Foto: materiały prasowe

UHUHBOO. Słowo, które po koreańsku znaczy tyle, co "rybak", bądź "ojciec ryb", a także człon nazwy jednego z najbardziej ekscentrycznych zespołów współczesnej koreańskiej sceny muzycznej. Uhuhboo Project sięga po wydobywane w niekonwencjonalny sposób dźwięki rockowego instrumentarium, które uzupełniają koreańskie instrumenty ludowe, np. bambusowy flet piri. To niecodzienne, trudne do sklasyfikowania połączenie dźwięków, balansujące między estetyką punk-kabaretową i początkami koreańskiego popu. Podczas swoich koncertów zespół sięga po liczne rozwiązania audiowizualne tworząc w ten sposób niezapomniany, hipnotyzujący spektakl.

Trzon UhUhBoo Project tworzą Baik Hyun-jhin (wokalista, autor tekstów, kompozytor i producent) oraz Jang Young-gyu (basista, kompozytor, aranżer i producent, założyciel zespołu Be-Being, który występował na wrocławskim Brave Festival w roku 2011). To oni otworzyli nowy rozdział w historii koreańskiego popu, dając przykład awangardowego podejścia do muzyki i niestandardowego myślenia o sztuce.

Członkowie UhUhBoo działają na wielu różnych polach, takich jak film, teatr, tradycyjna muzyka koreańska, taniec i sztuka współczesna, osiągając unikatowy i niekonwencjonalny efekt, czym już zapewnili sobie wyjątkowe miejsce pośród najważniejszych współczesnych twórców. Rozwijają nowe środki wyrazu nie oglądając się na trendy, wzbudzając jednocześnie niesłabnące zainteresowanie publiczności.

Utwory zespołu, często określane jako bardzo teatralne, pozwoliły UhUhBoo łączyć swoją twórczość z wieloma innymi dziedzinami sztuki, takimi jak taniec, film, czy sztuki wizualne. Ich muzyka pojawiła się w filmach: "Pan Zemsta" i "Nocny połów" Park Chan-wooka. W latach 2002 i 2003 utwory zespołu były wykorzystywane w układach choreograficznych Piny Bausch do spektakli "Fur die Kinder von gestern" czy "Rough Cut". "Muzyka UhUhBoo Project jest po prostu zniewalająca" – mówiła o UhUhBoo artystka.

Cztery albumy oraz muzyka filmowa przyniosły grupie uznanie za poetycki, ale i satyryczny sposób, w jaki prezentują swoje społeczne i polityczne przesłanie. Od czasów debiutanckiego

"Break-even Point" (1997), grupa kultywuje swój charakterystyczny „hiperrealny" styl, co usłyszeć można na albumach takich jak "Dog, Lucky Star" (1998), "21C New Hair" (2000), ścieżce dźwiękowej do filmu "Pan Zemsta" (2002) i singlu "Tuna World" (2004).

UhUhBoo eksploruje nowe przestrzenie muzyczne używając bogactwa dźwięków i gatunków muzycznych, takich jak minimalizm, trot (koreański teuroteu, najstarsza forma muzyki pop w Korei), rock, elektronika, narracja i ambient, tworząc w efekcie nową, pełną groteskowego uroku formę. Stojąc na czele koreańskiego avant-popu, tworzą unikatowy muzyczny świat. Efektem niekonwencjonalnych prób w obrębie różnych gatunków muzycznych i dziedzin sztuki, jest ich ostatnia płyta zatytułowana "Detective ID, Record Of a Vagabond", wydana w kwietniu 2011.

Album skonstruowany jest jako zbiór notatek detektywa spisanych w okresie niezbyt udanego finansowo roku. Data i godzina każdej notatki stanowi tytuł jednej z piosenek. Precyzyjne terminy i zdarzenia, które pojawiają się w zapiskach graniczą z absurdem, co wyraża się również w muzyce UhUhBoo Project.

Dyskografia:

"Break-even Point", 1997

"Dog, Lucky Star", 1998

"21C New Hair", 2000

"Sympathy for Mr Venegance", 2002

"Tuna World", singiel 2004,

"Detective ID, Record of a Vagabond", 2011

Posłuchaj: soundcloud.com/sbubblep

Koncert: 26 listopada, wtorek, TR Warszawa, ul. Marszałkowska 8.

Koncert jest częścią programu Festiwalu Filmowego Pięć Smaków – www.piecsmakow.pl.

UHUHBOO. Słowo, które po koreańsku znaczy tyle, co "rybak", bądź "ojciec ryb", a także człon nazwy jednego z najbardziej ekscentrycznych zespołów współczesnej koreańskiej sceny muzycznej. Uhuhboo Project sięga po wydobywane w niekonwencjonalny sposób dźwięki rockowego instrumentarium, które uzupełniają koreańskie instrumenty ludowe, np. bambusowy flet piri. To niecodzienne, trudne do sklasyfikowania połączenie dźwięków, balansujące między estetyką punk-kabaretową i początkami koreańskiego popu. Podczas swoich koncertów zespół sięga po liczne rozwiązania audiowizualne tworząc w ten sposób niezapomniany, hipnotyzujący spektakl.

Pozostało 81% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla