Jak call zamienia się w contact, czyli firma w chmurze
Jak ją zorganizować? Z jednej strony, potrzebni są do tego charyzmatyczni i nastawieni na cele menedżerowie, zmotywowany zespół oraz odpowiednie szkolenia dla pracowników. Z drugiej – sprawnie funkcjonujące call center nie obędzie się bez właściwego systemu informatycznego, to podstawa jego funkcjonowania. Jednak biorąc pod uwagę współczesne trendy i dynamiczny rozwój mobilnych rozwiązań (zgodnie z badaniami IDC, rynek rozwiązań w chmurze rozwija się w tempie 23,5% w skali roku – pięć razy szybciej niż inne sektory IT), to nie call, a contact center będzie w przyszłości modelem dostarczania usług, który zapewni klientom satysfakcjonujący poziom obsługi.
– Długie rozmowy z różnymi organizacjami pozwoliły nam zbudować listę najczęstszych oczekiwań klientów wobec obsługi klienta. W czołówce znalazły się: większa skuteczność w odbieraniu połączeń, lepsza wymiana informacji wewnątrz organizacji oraz podniesienie efektywności pracowników call center – tłumaczy Tomasz Paprocki z Focus Telecom Polska.
Contact center działające w chmurze to rozwiązanie tańsze już na starcie, bo zwalnia z obowiązku inwestowania w sprzęt i kupowania licencji. Poza tym call center w chmurze podatne jest na integrację z aplikacjami klienta, znajduje zastosowanie w projektach różnej wielkości. Ponadto jest funkcjonalne, skalowalne i elastyczne, a nad bezpieczeństwem platformy 24h na dobę czuwa dostawca rozwiązania. Dodatkowo bezpieczeństwo potęguje fakt, że platformy usługowe funkcjonują m.in. w oparciu o najnowocześniejsze data center, najważniejsze certyfikaty systemu zarządzania bezpieczeństwem czy codzienne, pełne backup-y danych.
Wszystko to sprawia, że w zakresie obsługi klienta rozwiązania w chmurze pozwalają sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających przedsiębiorstw. Przykład? PKS Polonus po wdrożeniu systemu call center dla firm w modelu cloud computing może pochwalić się dzisiaj niemal 100-procentową odbieralnością połączeń na infolinii i 5-sekundowym czasem oczekiwania na połączenie z konsultantem. Efekt? Eliminacja najczęstszych powodów niezadowolenia klientów z funkcjonowania działów obsługi. Czyli to, na czym powinno zależeć wszystkim firmom.