Reklama

Pracujesz, gdzie chcesz. Firma w kieszeni

Biuro, wygodny fotel, biurko, komputer, stos dokumentów, grono współpracowników dostępnych na wyciągniecie ręki – obraz tradycyjnej firmy? Dynamicznie cyfryzująca się rzeczywistość pokazuje, że pracę można wykonywać również u podnóża gór albo na morskim wybrzeżu. Mobilne rozwiązania sprawiają, że „schowana do kieszeni” firma to szansa na skuteczną realizację zadań i rozwijanie biznesu.

Publikacja: 27.05.2014 16:34

Pracujesz, gdzie chcesz. Firma w kieszeni

Foto: ROL

Stres to nieunikniony element naszego życia – osobistego i zawodowego. By zredukować go w miejscu pracy, wystarczy poświęcić w ciągu tygodnia kilkanaście minut na... grę na smartfonie. Tak przynajmniej uważa Tracy Dennis z Hunter Collage, która opracowała mobilną grę polegającą na nauce ignorowania bodźców odbieranych przez nas jako zagrażające bezpieczeństwu, a co za tym idzie – generujące stres. I choć mobilne rozwiązanie zaproponowane przez Dennis może być odbierane jako ciekawostka z obszaru grywalizacji, to pokazuje jednak, że mobilność jest dzisiaj narzędziem wpływania na ludzi. Co więcej – narzędziem nowoczesnego zarządzania biznesem i kształtowania relacji z klientami.

 

Biuro? Bycie mobile nie zmniejsza efektywności

Badanie „iPass" („Global Mobile Workforce Report") pokazało, że trzech na pięciu pracowników korporacji nie potrzebuje biura, by dobrze wykonywać swoje obowiązki. Jak wynika z danych „iPass", niemal 80% z nich obsługuje służbowe skrzynki za pomocą smartfonów i tabletów. Wbrew niektórym opiniom, umożliwienie pracownikom wykonywania zadań w sposób mobilny nie powoduje zmniejszenia ich efektywności. Wręcz przeciwnie – stworzenie pracownikowi swobody wykonywania zadań sprawia, że poświęcają powierzonym obowiązkom więcej czasu, zwiększając jednocześnie swoją produktywność (stwierdziło tak 75% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu „iPass"). Co więcej, trzy czwarte uczestników badania „iPass" prawie nie rozstaje się ze smartfonami, bo to dla nich wygodne narzędzie załatwia służbowych spraw i jednocześnie kanał realizowania prywatnej aktywności. Podobne zależności odpowiadają tabletom, stąd wniosek, że mobilne rozwiązania wspierają ideę Work Life Balance.

 

Reklama
Reklama

Zmobilizowany biznes

„Mobilizacja" – jak nazywają proces upowszechniania się mobilnych urządzeń i poszerzanie rynku aplikacji i systemów mobilnych eksperci w dziedzinie IT i marketingu to dla firm nowoczesna szansa wsparcia działalności. Dostawcy mobilnych rozwiązań zapewniają, że dobrze zaprojektowane systemy pozwalają przedsiębiorstwom podnosić efektywność realizowanych zadań, lepiej zarządzać czasem i relacjami z klientami oraz partnerami biznesowymi, mieć stały dostęp do kluczowych danych. Przeniesienie firmy do mobilnego świata i „ukrycie jej w kieszeni", to szansa wypracowania przewagi konkurencyjnej. Tym większa, jeśli firmy spojrzą na biznes nie tylko z perspektywy smartfonów i tabletów, ale przez pryzmat szeroko pojętej technologii. Optykę tę przybliżają m.in. stworzone przez Comarch systemy ERP 2.0 – dopasowane do potrzeb cyfrowego świata i aktualnych oczekiwań klientów. ERP 2.0 to nie tylko mobilne aplikacje dla firm, ale kompleksowa obsługa przedsiębiorstwa – od księgowości przez zarządzanie relacjami i łańcuchem dostaw po backup danych, e-commerce i nowoczesne raportowanie. Mówiąc krótko – rozwiązanie oparte na mobilności i chmurze, które pozwala zarządzać firmą w sposób dopasowany do ery 2.0.

 

Im wcześniej, tym bardziej konkurencyjnie

To, że warto uczynić z firmy „wydanie kieszonkowe", potwierdza badanie PMR Research. Firma zapytała pracowników ponad 300 dużych i średnich firm w Polsce o korzyści wynikające z wdrażania w przedsiębiorstwie mobilnych rozwiązań. Wśród najczęstszy odpowiedzi pojawiały się: większa elastyczność pracy, większa produktywność, szansa poświęcenia klientom większej ilości czasu, możliwość szybszego reagowania na potrzeby klientów, wzrost zawodowej satysfakcji oraz redukcja czasu związanego z dojazdem do pracy. Biorąc pod uwagę cyfrowy charakter współczesności, firmy, które już teraz zainwestują w mobilne rozwiązania, mają szansę szybszego czerpania zysków z podjętej „mobilizacji".

plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama