Stres to nieunikniony element naszego życia – osobistego i zawodowego. By zredukować go w miejscu pracy, wystarczy poświęcić w ciągu tygodnia kilkanaście minut na... grę na smartfonie. Tak przynajmniej uważa Tracy Dennis z Hunter Collage, która opracowała mobilną grę polegającą na nauce ignorowania bodźców odbieranych przez nas jako zagrażające bezpieczeństwu, a co za tym idzie – generujące stres. I choć mobilne rozwiązanie zaproponowane przez Dennis może być odbierane jako ciekawostka z obszaru grywalizacji, to pokazuje jednak, że mobilność jest dzisiaj narzędziem wpływania na ludzi. Co więcej – narzędziem nowoczesnego zarządzania biznesem i kształtowania relacji z klientami.
Biuro? Bycie mobile nie zmniejsza efektywności
Badanie „iPass" („Global Mobile Workforce Report") pokazało, że trzech na pięciu pracowników korporacji nie potrzebuje biura, by dobrze wykonywać swoje obowiązki. Jak wynika z danych „iPass", niemal 80% z nich obsługuje służbowe skrzynki za pomocą smartfonów i tabletów. Wbrew niektórym opiniom, umożliwienie pracownikom wykonywania zadań w sposób mobilny nie powoduje zmniejszenia ich efektywności. Wręcz przeciwnie – stworzenie pracownikowi swobody wykonywania zadań sprawia, że poświęcają powierzonym obowiązkom więcej czasu, zwiększając jednocześnie swoją produktywność (stwierdziło tak 75% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu „iPass"). Co więcej, trzy czwarte uczestników badania „iPass" prawie nie rozstaje się ze smartfonami, bo to dla nich wygodne narzędzie załatwia służbowych spraw i jednocześnie kanał realizowania prywatnej aktywności. Podobne zależności odpowiadają tabletom, stąd wniosek, że mobilne rozwiązania wspierają ideę Work Life Balance.