Wzór kobiety: fit, glamour i kariera

„Uważam Rze". Imperatyw „atakowania hegemonii małżeństwa" i robienia zawsze na złość konserwatystom oraz Kościołowi jest dla feministek ważniejszy od jakichkolwiek idei

Publikacja: 05.03.2012 22:25

W numerze: Jak i dlaczego Donald Tusk podejmuje ataki na Kościół Głupotą zabić szkołę Gazprom rządzi

W numerze: Jak i dlaczego Donald Tusk podejmuje ataki na Kościół Głupotą zabić szkołę Gazprom rządzi w Bułgarii

Foto: Rzeczpospolita

Czytaj w nowym "Uważam Rze"

Zasadnicze zainteresowania wszystkich kobiecych mediów da się zamknąć w trzech słowach: figura, kariera i orgazmy – zauważa Rafał A. Ziemkiewicz w najnowszym wydaniu tygodnika „Uważam Rze".

Wszystkie te elementy w medialnym ideale kobiecości zazębione są nierozerwalnie. Robiąc karierę, nie możesz nie być „fit" i „glamour" oraz nie mieć udanego życia osobistego, którego miernikiem jest udane pożycie seksualne. A z kolei bez samorealizacji w życiu osobistym nie sposób myśleć o dobiciu się do wysokich stanowisk i sukcesów. Jeśli nie umiesz wszystkiego pogodzić, coś musi być z tobą nie w porządku.

O zmianach ról męskich i damskich mówi Zbigniew Lew-Starowicz: – Duża część mężczyzn wyraźnie niewieścieje. Są panowie, którzy łączą w sobie cechy zarówno męskie, jak i kobiece. Inni zupełnie upodobniają się do kobiet. To w dużej mierze wynik bezstresowego i łagodnego wychowania.

Zaciera się wyraźny podział ról między mężczyznami a kobietami. Kiedyś ojciec był niekwestionowaną głową rodziny. Rodziny, która była znacznie większa niż obecnie. Miało się wielu braci, wujów i stryjów. Było zatem dużo mężczyzn i męskich wzorców. Teraz bardzo często rodziny są zatomizowane.

Kolejna rzecz – współczesne kobiety oczekują od mężczyzny partnerstwa. Mówią: „bądź także moją przyjaciółką, staraj się myśleć tak jak ja". Chcą, żeby płakał, kiedy one płaczą, razem z nimi się wzruszał, oglądając romantyczne komedie.

Czy jest nadzieja na zmianę tej sytuacji? Jest, ponieważ to same kobiety zaczynają tęsknić za facetami z prawdziwego zdarzenia.

A ponieważ żyjemy w coraz bardziej sfeminizowanym świecie, świecie, w którym to panie mają coraz więcej do powiedzenia – wygląda na to, że ich oczekiwania wezmą górę. Wróci więc jeszcze moda na prawdziwych mężczyzn.

Czytaj w nowym "Uważam Rze"

Zasadnicze zainteresowania wszystkich kobiecych mediów da się zamknąć w trzech słowach: figura, kariera i orgazmy – zauważa Rafał A. Ziemkiewicz w najnowszym wydaniu tygodnika „Uważam Rze".

Pozostało 89% artykułu
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Na wojsko trzeba wydawać więcej