Krośnieńskie Centrum najlepiej promuje fundusze unijne

Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie okazało się najlepszym produktem promocyjnym szóstej edycji konkursu „Polska Pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich". Obiekt doceniono przede wszystkim za oryginalność działania i umiejętność wyróżnienia się spośród wielu atrakcji.

Publikacja: 27.05.2013 18:03

Krośnieńskie Centrum najlepiej promuje fundusze unijne

Foto: CDS

Ogólnopolski konkurs „Polska Pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich" organizowany jest od 6 lat. Jego celem jest wyłonienie najlepszych projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich. Poprzez promocję przedsięwzięć pokazuje wpływ środków unijnych na rozwój Polski i zachodzące w niej zmiany. Zgłoszenia do niego przyjmowane są w 7 kategoriach, w tym jednej dotyczącej działań promocyjnych.

W tegorocznej edycji do biura konkursu przysłano 311 zgłoszeń. Do ścisłego finału zakwalifikowano 21 projektów, z których kapituła wybrała 7 laureatów. Wśród nich znalazło się krośnieńskie Centrum Dziedzictwa Szkła, które zwyciężyło w kategorii „produkt promocyjny".

Najlepszymi przykładami projektów w oryginalny sposób promujących obiekt oraz krośnieńskie tradycje hutnicze są GlassTour (otwarte dla widzów pokazy hutnicze przeprowadzane w całej Polsce) oraz malowidło 3D o tematyce związanej z produkcją szkła, które powstało w klatce schodowej Centrum.

Jako zwycięzca Centrum m.in. objęte zostanie działaniami promocyjnymi realizowanymi przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Nie jest to nie pierwsza nagroda przyznana krośnieńskiej placówce za działania promocyjne. Zimą zeszłego roku obiekt został nagrodzony w konkursie „Siła promocji – siła projektu", który wyłonić miał najlepiej promowane projekty zrealizowane z unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

"The UnderGlass" autorstwa Ryszarda "Ryha" Paprockiego

, to pierwszy w Polsce trójwymiarowy obraz stworzony pod dachem. Powstał... w klatce schodowej. Ma 80 m.kw., znajduje się na podłodze, powstawał niemal 3 miesiące i jest najbardziej skomplikowanym malowidłem 3D w Polsce.

Centrum Dziedzictwa Szkła

to pierwsza w Polsce placówka, która w interaktywny sposób promuje tematykę hutnictwa szkła i twórczości szklanej. Obiekt nie tylko opowiada o historii znanego od dziesięcioleci w Polsce i na świecie „krośnieńskiego szkła", ale także ją tworzy.

Najważniejszymi atrakcjami Centrum są ekspozycje szkła użytkowego i artystycznego oraz prezentacje produkcji szkła odbywające się na oczach widzów, dzięki którym turyści poznają tajniki działania warsztatu hutniczego. Interakcję zapewnia możliwość czynnego uczestnictwa w procesie produkcyjnym poprzez warsztaty wydmuchiwania oraz obróbki i zdobienia szkła.

Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie zostało zrealizowane w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym). Całkowita wartość przedsięwzięcia współfinansowanego w kwocie 9,2 mln zł z Programu Innowacyjna Gospodarka wyniosła blisko 24 mln zł.

Ogólnopolski konkurs „Polska Pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich" organizowany jest od 6 lat. Jego celem jest wyłonienie najlepszych projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich. Poprzez promocję przedsięwzięć pokazuje wpływ środków unijnych na rozwój Polski i zachodzące w niej zmiany. Zgłoszenia do niego przyjmowane są w 7 kategoriach, w tym jednej dotyczącej działań promocyjnych.

W tegorocznej edycji do biura konkursu przysłano 311 zgłoszeń. Do ścisłego finału zakwalifikowano 21 projektów, z których kapituła wybrała 7 laureatów. Wśród nich znalazło się krośnieńskie Centrum Dziedzictwa Szkła, które zwyciężyło w kategorii „produkt promocyjny".

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo