Ogólnopolski konkurs „Polska Pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich" organizowany jest od 6 lat. Jego celem jest wyłonienie najlepszych projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich. Poprzez promocję przedsięwzięć pokazuje wpływ środków unijnych na rozwój Polski i zachodzące w niej zmiany. Zgłoszenia do niego przyjmowane są w 7 kategoriach, w tym jednej dotyczącej działań promocyjnych.
W tegorocznej edycji do biura konkursu przysłano 311 zgłoszeń. Do ścisłego finału zakwalifikowano 21 projektów, z których kapituła wybrała 7 laureatów. Wśród nich znalazło się krośnieńskie Centrum Dziedzictwa Szkła, które zwyciężyło w kategorii „produkt promocyjny".
Najlepszymi przykładami projektów w oryginalny sposób promujących obiekt oraz krośnieńskie tradycje hutnicze są GlassTour (otwarte dla widzów pokazy hutnicze przeprowadzane w całej Polsce) oraz malowidło 3D o tematyce związanej z produkcją szkła, które powstało w klatce schodowej Centrum.
Jako zwycięzca Centrum m.in. objęte zostanie działaniami promocyjnymi realizowanymi przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Nie jest to nie pierwsza nagroda przyznana krośnieńskiej placówce za działania promocyjne. Zimą zeszłego roku obiekt został nagrodzony w konkursie „Siła promocji – siła projektu", który wyłonić miał najlepiej promowane projekty zrealizowane z unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.