Reklama

Protest mediów: Polsat i TVN przed Telewizją Republika

Podczas środowego protestu mediów liderem rynku była TVP1, która nie dołączyła do akcji. Niskie notowania miały stacje, które przez cały dzień nadawały czarne plansze: Polsat i TVN. Ich wyniki były jednak wyższe od działającej bez zmian Telewizji Republika.

Aktualizacja: 11.02.2021 16:05 Publikacja: 11.02.2021 15:42

Protest mediów: Polsat i TVN przed Telewizją Republika

Foto: AFP

W związku z protestem niezależnych mediów przeciwko propozycji podatku od przychodów z reklam, jaki miałby zostać na nie nałożony (protestujące media - w tym "Rzeczpospolita" - opublikowały list otwarty w tej sprawie), zmieniona została ramówka 58 kanałów telewizyjnych, które nadawały jedynie tekst protestu.

Z raportu portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w środę liderem rynku była TVP1 z 15,88 proc. udziału. Na drugim miejscu była TVP2 (15,50 proc.), TVP Info (8,13 proc.) i ATM Rozrywka (2,74 proc.).

Czytaj także: Ile osób oglądało "Wiadomości" TVP 10 lutego?

Duży spadek oglądalności odnotowały stacje, które przez cały dzień emitowały czarne plansze: Polsat (0,27 proc.), TVN (0,26 proc.), TVN24 (0,21 proc.) i Polsat News (0,02 proc.).

0,17 proc. udziału w rynku miała Telewizja Republika, która nie dołączyła do akcji.

Reklama
Reklama

Uzasadniając plan "długofalowymi konsekwencjami pojawienia się i rozprzestrzeniania się wirusa SARS CoV-2 oraz jego wpływem na zdrowie" rząd PiS, Porozumienia i Solidarnej Polski planuje wprowadzenie opłaty z tytuły reklamy internetowej i konwencjonalnej. Środki z nowej daniny miałyby zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków oraz nową instytucję, Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

Czytaj także:
Posłowie o podatku od reklam: Uderzenie w niezależne media

Przeciwko planom wprowadzenia opłaty wystąpiły polskie media. "To po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media" - czytamy w liście otwartym do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, podpisanym przez 43 sygnatariuszy, wśród których są m.in. Gremi Media S.A., Agora S.A., Grupa Eurozet, Grupa RMF, Ringier Axel Springer Polska, Telewizja Polsat sp. z o.o. oraz TVN S.A.

W środę biorące udział w proteście media nie nadawały programów i nie publikowały treści w internecie, a strony główne gazet i portali informowały o akcji "Media bez wyboru".

Dowiedz się więcej: Polskie media przeciw podatkowi od reklamy. "To haracz"

Przeciwko planowi wprowadzenia nowego podatku zaprotestował także Zarząd Izby Wydawców Prasy.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
List prezydenta Karola Nawrockiego z okazji wręczenia Nagrody im. Giedroycia
Kraj
Krzysztof Pomian: W sprawie Ukrainy Giedroyc okazał się prorokiem
Kraj
Serhij Żadan: Apeluję do Polaków, aby nie tracili czujności
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Kraj
Muzeum Chopina zamknięte na rok z powodu gruntownej modernizacji
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama