TVP myśli o powrocie do Sopotu

Szef Dwójki zamierza zorganizować kolejny festiwal w telewizji publicznej i wrócić do konkurowania z TVN

Publikacja: 26.05.2008 04:14

Imprezę, która odbywała się w latach 2005 – 2006 jako Festiwal Jedynki, miałaby tym razem w drugiej połowie sierpnia pokazać Dwójka. – Od dawna się dziwię, że taka antena nie doczekała się własnego festiwalu – mówi „Rz” Wojciech Pawlak, dyrektor TVP 2.

– Trudno w tym znaleźć logikę. Zastanawiam się, czy jest jeszcze w Polsce tyle gwiazd, żeby zapełnić kolejny festiwal. TVP nie narzeka na brak wielkich imprez, więc organizowanie kolejnej po to, by każdy szef kanału miał swój festiwal, to wyrzucanie abonamentu w błoto – komentuje osoba z kierownictwa TVN.

Bo to właśnie stacja Piotra Waltera po latach organizowania Sopot Festivalu przez telewizję publiczną zdobyła do niego prawa od 2005 roku. TVP, która nie chciała o nie walczyć, postanowiła nadal urządzać imprezę, ale pod nazwą Festiwal Jedynki. – To było zagranie nie fair – ocenia Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego Omnicom Media Group.

Prezes TVN Piotr Walter mówił wtedy Presseserwisowi: – Nikt tej wojny nie wygra, a prawdopodobnie wszyscy poniosą straty.

Telewizja Polska po dwóch latach sopockiej rywalizacji poddała się. – Wycofanie się było błędem – uważa Pawlak.

Czy jednak jest zapotrzebowanie na następną wielką imprezę muzyczną, gdy TVP organizuje w czerwcu festiwal w Opolu, Polsat w lipcu – Top Trendy, a TVN w sierpniu – Sopot? – Mam w nosie konkurencję, możemy przygotować lepszą imprezę niż TVN – chwali się dyrektor Dwójki.

– Festiwali i tak jest za dużo. Kolejne takie przedsięwzięcie jest niebywale ryzykowne finansowo, bo oglądalność i wpływy z reklam nie będą zachwycające – ocenia prezes Omnicom Media Group.

Z informacji „Rz” wynika, że festiwal w Opolu ma kosztować 6 mln zł, a impreza Polsatu w zeszłym roku pochłonęła nawet 9 mln zł.

Mam w nosie konkurencję, możemy przygotować lepszą imprezę niż TVNWojciech Pawlak szef TVP 2

Czy telewizja publiczna może na tym zarobić? – Przy takich ambitnych wydarzeniach artystycznych liczy się prestiż. Nie będziemy się silić na nie wiadomo co poza sezonem reklamowym – odpowiada szef Dwójki i dodaje: – Sopot TVN też się nie zwraca. A teza o wydawaniu pieniędzy z abonamentu jest absurdalna, bo środki te stanowią mniej niż jedną czwartą budżetu mojej anteny.

Ale pojawiają się też wątpliwości, czy wystarczy czasu na przygotowanie festiwalu. TVP miała już problemy z Opolem, którego ostateczny kształt przedstawiła dopiero w środę – miesiąc przed imprezą. – To ogromne przedsięwzięcie i wątpię, żeby Telewizja Polska przy swojej strukturze i braku decyzyjności temu podołała – ocenia pracownik TVN. – To nie jest tak, że nic do tej pory nie zrobiliśmy. Najważniejsze, żeby jak najszybciej podjąć oficjalną decyzję – mówi Pawlak.

„Rz” ustaliła, że zarząd TVP, który musi zatwierdzić projekt, ma o tym dyskutować już w tym tygodniu. Nie wiadomo, czy prezes Andrzej Urbański, który osobiście zaangażował się w przywrócenie świetności festiwalowi w Opolu, poprze ideę powrotu TVP do Trójmiasta. – Pawlak robi sobie reklamę, ale o tym, czy festiwal się odbędzie, zadecydują finanse – mówi „Rz” osoba z kierownictwa TVP.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora

l.cybinski@rp.pl

Imprezę, która odbywała się w latach 2005 – 2006 jako Festiwal Jedynki, miałaby tym razem w drugiej połowie sierpnia pokazać Dwójka. – Od dawna się dziwię, że taka antena nie doczekała się własnego festiwalu – mówi „Rz” Wojciech Pawlak, dyrektor TVP 2.

– Trudno w tym znaleźć logikę. Zastanawiam się, czy jest jeszcze w Polsce tyle gwiazd, żeby zapełnić kolejny festiwal. TVP nie narzeka na brak wielkich imprez, więc organizowanie kolejnej po to, by każdy szef kanału miał swój festiwal, to wyrzucanie abonamentu w błoto – komentuje osoba z kierownictwa TVN.

Pozostało 82% artykułu
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Kraj
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Na wojsko trzeba wydawać więcej