Reklama
Rozwiń

Brexit – co powinien wiedzieć konsument

Europejski Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw pytań i odpowiedzi dotyczących konsekwencji brexitu dla europejskiego konsumenta. Dowiesz się m.in.: Czy zmienią się prawa pasażera? Czy zachowasz te same prawa kupując w brytyjskim e-sklepie? Czy ECK będzie udzielać pomocy?

Aktualizacja: 29.01.2020 13:55 Publikacja: 29.01.2020 12:37

Brexit – co powinien wiedzieć konsument

Foto: Alamy Stock

Wielka Brytania występuje z Unii Europejskiej 31 stycznia 2020 r. Od 1 lutego będzie obowiązywał tzw. okres przejściowy, który ma trwać do końca roku. W tym czasie będzie negocjowana nowa umowa gospodarcza, a Wielka Brytania nadal będzie traktowana jako państwo członkowskie (wyłączając proces decyzyjny). W związku z tym prawa konsumenckie pozostają w tym okresie niezmienne, a do końca września będą przyjmowane przez ECK Polska sprawy konsumentów mających problemy z brytyjskimi przedsiębiorcami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Nabici w Amber Gold: wiadomo, kiedy zapadnie wyrok