Reklama
Rozwiń
Reklama

Brexit – co powinien wiedzieć konsument

Europejski Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw pytań i odpowiedzi dotyczących konsekwencji brexitu dla europejskiego konsumenta. Dowiesz się m.in.: Czy zmienią się prawa pasażera? Czy zachowasz te same prawa kupując w brytyjskim e-sklepie? Czy ECK będzie udzielać pomocy?

Aktualizacja: 29.01.2020 13:55 Publikacja: 29.01.2020 12:37

Brexit – co powinien wiedzieć konsument

Foto: Alamy Stock

Wielka Brytania występuje z Unii Europejskiej 31 stycznia 2020 r. Od 1 lutego będzie obowiązywał tzw. okres przejściowy, który ma trwać do końca roku. W tym czasie będzie negocjowana nowa umowa gospodarcza, a Wielka Brytania nadal będzie traktowana jako państwo członkowskie (wyłączając proces decyzyjny). W związku z tym prawa konsumenckie pozostają w tym okresie niezmienne, a do końca września będą przyjmowane przez ECK Polska sprawy konsumentów mających problemy z brytyjskimi przedsiębiorcami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama