Jak złożyć reklamację: Fryzjer się nie spisał, będą poprawki

Gdy strzyżenie, farbowanie lub uczesanie nie zostało wykonane prawidłowo, klient ma prawo do poprawki lub zwrotu pieniędzy.

Publikacja: 27.12.2013 06:43

Źle zrobiona fryzura jest wystarczającym powodem, by humor opuścił nas jeszcze przed balem sylwestrowym. Nie wszystko jednak stracone, bo fryzjer ma w stosunku do klienta określone obowiązki. Fryzjer ma wykonać usługę, a klient za nią zapłacić. Gdy fryzjer nie dotrzyma swojej części umowy, klient może zmodyfikować swoją część.

Trzeba jednak pamiętać, że fryzjer będzie odpowiadał jedynie za te niezgodności, których klient nie mógł przewidzieć. Nie można zatem reklamować nowej fryzury, którą klient sam wybrał, tylko dlatego, że po jej wykonaniu stwierdził, że się w niej sobie nie podoba. Tak samo będzie, gdy np. po upięciu misternej fryzury fryzjer informuje klientkę, aby unikała gorącej kąpieli, bo ta może mieć wpływ na trwałość uczesania. Mimo to klientka taką kąpiel bierze.

Co innego jednak, gdy chcemy mieć ufarbowane włosy na brązowo, a wychodzą np. rude. Wtedy powinniśmy złożyć reklamację, żądając poprawienia usługi w wyznaczonym w tym celu terminie.

Jeśli fryzjer nie wykona w tym czasie poprawek albo – co gorsza – nie jest możliwe poprawienie tego, co zrobił – klient będzie mógł od umowy odstąpić. Może wtedy zażądać zwrotu zapłaconych pieniędzy, a jeśli w związku z nieprawidłowo wykonaną usługą poniósł dodatkowe koszty – może domagać się ich zwrotu od fryzjera (np. gdy zbyt długo trzymana farba podrażniła skórę na głowie i konieczne było zastosowanie środków leczniczych).

A gdy szkoda jest znaczna, np. włosy zostały tak bardzo zniszczone, że wymagają zastosowania specjalnej kuracji, to dodatkowo można domagać się odszkodowania. W tym wypadku należy jednak udowodnić poniesioną szkodę, np. przedstawiając rachunki za kurację uzdrawiającą włosy.

Jeszcze inna sytuacja wystąpi wówczas, gdy wady wykonanej przez fryzjera usługi są nieistotne. Wtedy przysługuje konsumentowi jedynie żądanie obniżenia ceny za nieprawidłowo wykonaną usługę.

Składając reklamację, klient powinien powołać się na art. 637 kodeksu cywilnego (jeśli żąda naprawienia błędu) lub art. 471 (gdy usługa została źle wykonana i chodzi o naprawienie powstałej szkody). Najlepiej złożyć ją na piśmie. Należy opisać wadę (np. co i kiedy się stało) i wskazać termin naprawy. Pismo należy złożyć za potwierdzeniem odbioru. Na jego kopii osoba przyjmująca powinna podpisać się i napisać datę przyjęcia.

—ł.s.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów