Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak złożyć reklamację: Fryzjer się nie spisał, będą poprawki

Gdy strzyżenie, farbowanie lub uczesanie nie zostało wykonane prawidłowo, klient ma prawo do poprawki lub zwrotu pieniędzy.

Publikacja: 27.12.2013 06:43

Źle zrobiona fryzura jest wystarczającym powodem, by humor opuścił nas jeszcze przed balem sylwestrowym. Nie wszystko jednak stracone, bo fryzjer ma w stosunku do klienta określone obowiązki. Fryzjer ma wykonać usługę, a klient za nią zapłacić. Gdy fryzjer nie dotrzyma swojej części umowy, klient może zmodyfikować swoją część.

Trzeba jednak pamiętać, że fryzjer będzie odpowiadał jedynie za te niezgodności, których klient nie mógł przewidzieć. Nie można zatem reklamować nowej fryzury, którą klient sam wybrał, tylko dlatego, że po jej wykonaniu stwierdził, że się w niej sobie nie podoba. Tak samo będzie, gdy np. po upięciu misternej fryzury fryzjer informuje klientkę, aby unikała gorącej kąpieli, bo ta może mieć wpływ na trwałość uczesania. Mimo to klientka taką kąpiel bierze.

Co innego jednak, gdy chcemy mieć ufarbowane włosy na brązowo, a wychodzą np. rude. Wtedy powinniśmy złożyć reklamację, żądając poprawienia usługi w wyznaczonym w tym celu terminie.

Jeśli fryzjer nie wykona w tym czasie poprawek albo – co gorsza – nie jest możliwe poprawienie tego, co zrobił – klient będzie mógł od umowy odstąpić. Może wtedy zażądać zwrotu zapłaconych pieniędzy, a jeśli w związku z nieprawidłowo wykonaną usługą poniósł dodatkowe koszty – może domagać się ich zwrotu od fryzjera (np. gdy zbyt długo trzymana farba podrażniła skórę na głowie i konieczne było zastosowanie środków leczniczych).

A gdy szkoda jest znaczna, np. włosy zostały tak bardzo zniszczone, że wymagają zastosowania specjalnej kuracji, to dodatkowo można domagać się odszkodowania. W tym wypadku należy jednak udowodnić poniesioną szkodę, np. przedstawiając rachunki za kurację uzdrawiającą włosy.

Reklama
Reklama

Jeszcze inna sytuacja wystąpi wówczas, gdy wady wykonanej przez fryzjera usługi są nieistotne. Wtedy przysługuje konsumentowi jedynie żądanie obniżenia ceny za nieprawidłowo wykonaną usługę.

Składając reklamację, klient powinien powołać się na art. 637 kodeksu cywilnego (jeśli żąda naprawienia błędu) lub art. 471 (gdy usługa została źle wykonana i chodzi o naprawienie powstałej szkody). Najlepiej złożyć ją na piśmie. Należy opisać wadę (np. co i kiedy się stało) i wskazać termin naprawy. Pismo należy złożyć za potwierdzeniem odbioru. Na jego kopii osoba przyjmująca powinna podpisać się i napisać datę przyjęcia.

—ł.s.

Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Sądy i trybunały
Co dalej z Trybunałem po wyroku TSUE? Setki orzeczeń do podważenia
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Edukacja
Pisownia na nowo. Co zmieni się w polskiej ortografii od przyszłego roku?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama