Reklama
Rozwiń

Konsumenci nie znają swoich praw

Prawie połowa Europejczyków nie wie, że ma prawo odstąpić od umowy po zakupach np. w e-sklepie.

Publikacja: 15.03.2016 07:28

Konsumenci nie znają swoich praw

Foto: 123RF

Według badań Komisji Europejskiej konsumenci unijni regularnie są narażeni na nieuczciwe praktyki przedsiębiorców. Okazuje się, że 41 proc. konsumentów w UE jest nękanych telefonami lub e-mailami nakłaniającymi do kupna jakichś produktów. A 30 proc. spotkało się z reklamami wprowadzającymi w błąd.

Z badań KE, o których informuje Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska), wynika, że 26 proc. unijnych konsumentów padło ofiarą nieuczciwych praktyk polegających na oferowaniu bezpłatnego produktu, który w konsekwencji nie okazał się darmowy. Ponadto nieco ponad połowa (56 proc.) nie wie, że ma prawo do odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość, czyli np., w internecie czy przez telefon.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Bank odda seniorce pieniądze, choć sama „wpuściła" złodzieja. Przełomowy wyrok