Reklama

Konsumenci nie znają swoich praw

Prawie połowa Europejczyków nie wie, że ma prawo odstąpić od umowy po zakupach np. w e-sklepie.

Publikacja: 15.03.2016 07:28

Konsumenci nie znają swoich praw

Foto: 123RF

Według badań Komisji Europejskiej konsumenci unijni regularnie są narażeni na nieuczciwe praktyki przedsiębiorców. Okazuje się, że 41 proc. konsumentów w UE jest nękanych telefonami lub e-mailami nakłaniającymi do kupna jakichś produktów. A 30 proc. spotkało się z reklamami wprowadzającymi w błąd.

Z badań KE, o których informuje Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska), wynika, że 26 proc. unijnych konsumentów padło ofiarą nieuczciwych praktyk polegających na oferowaniu bezpłatnego produktu, który w konsekwencji nie okazał się darmowy. Ponadto nieco ponad połowa (56 proc.) nie wie, że ma prawo do odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość, czyli np., w internecie czy przez telefon.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama