W nadesłanym wniosku konsument skarży się na wyemitowaną przez spółkę Red Bull reklamę. W spocie kapitan statku Titanic nie zezwala na załadunek napojów energetycznych, które zgodnie ze sloganem reklamowym „dodają skrzydeł".
Zdaniem skarżącego odwołanie się w reklamie do katastrofy statku, w którym zginęła większość pasażerów narusza dobra osobiste potomków ofiar. Porównuje tragedię do niedawnego wydarzenia, które miało miejsce w Smoleńsku.
Popierający skargę arbiter – referent wniósł o uznanie spotu reklamowego za sprzeczny z dobrymi obyczajami. Ponadto zarzucił, że promowanie produktu naruszyło art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy, zgodnie z którym reklama ma być prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.
Reklama ma być prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej
Spółka Red Bull w odpowiedzi na zarzuty wystosowała pismo, w którym wnosi o oddalenie skargi konsumenckiej. Twierdzi, że reklama, w której przedstawiony jest załadunek Red Bull Energy Drink na statek nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy.