Reklama
Rozwiń

MTV w programie "Teen Mom" nie zachęca nastolatków do wczesnego macierzyństwa

Hasło „gdy życie wzywa superbohatera" nie zachęca nastolatków do wczesnego macierzyństwa, lecz ma wymiar edukacyjny mający na celu podjęcie wyzwania wychowania dziecka, nawet jeśli jest się młodym rodzicem.

Publikacja: 17.06.2014 13:15

MTV w programie "Teen Mom" nie zachęca nastolatków do wczesnego macierzyństwa

Foto: www.sxc.hu

To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy, która rozpatrywała skargi wniesione przeciwko spółce VIMN Poland, których przedmiotem były reklamy zewnętrzne nowego programu "Teen Mom", emitowanego przez stację MTV (sygn. skargi K/07/14/01-02).

- Reklama w jasny sposób propaguje rodzenie dzieci przez dzieci. Wykorzystuje bardzo chwytliwe i pozytywnie brzmiące hasło: "gdy życie wzywa superbohatera". Moim zdaniem zachęca wręcz do młodego nieodpowiedzialnego macierzyństwa - podniosła w skardze jedna ze skarżących.

Arbiter-referent wniósł o uznanie przekazu za sprzeczny z dobrymi obyczajami w myśl art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Mama bohaterka

Spółka w pisemnej odpowiedzi na skargi wskazała, że audycja pokazuje trudności z jakimi borykają się cztery młode matki.

Zdaniem VIMN Poland, reklama - wbrew twierdzeniom osób skarżących - w żadnym miejscu nie namawia do „zostania młodocianą matką", a jedynie ukazuje, że wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością, poświęceniem i wyrzeczeniami, które skłaniają do zwrócenia uwagi na rolę matki w życiu społecznym i docenienia jej pracy oraz roli jaką spełnia.

- W naszym odczuciu ich postawa, zaangażowanie w wychowanie potomstwa, zmaganie się z codziennymi problemami oraz próby polepszenia ich sytuacji i zapewnienia dzieciom jak najlepszych warunków do życia i rozwoju, zasługuje na najwyższe uznanie i jest czynem bohaterskim - podkreśliła spółka.

Zaznaczyła przy tym, że cała kampania reklamowa - w tym treść i forma plakatów - była konsultowana z zarządem fundacji MaMa, organizacją pozarządową, która m.in. poprawia sytuację kobiet, w szczególności matek, we wszystkich sferach życia. - Reklama uzyskała jej pozytywną ocenę, na dowód czego logo fundacji znajduje się na każdym plakacie - dodała.

W ocenie spółki prezentowane reklamy w żaden sposób nie naruszają postanowień art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy. Nadto VIMN Poland sp. z o.o. nie jest sygnatariuszem niniejszego kodeksu.

Edukacja przede wszystkim

Zespół orzekający nie podzielił zarzutów skarżących, uznając, że przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie narusza dobrych obyczajów (uchwała nr ZO 37/14).

- Użyte w reklamie hasło „gdy życie wzywa superbohatera" nie zachęca nastolatków do wczesnego macierzyństwa, lecz ma wymiar edukacyjny mający na celu podjęcie wyzwania wychowania dziecka, nawet jeśli jest się młodym rodzicem - podkreślił skład orzekający.

To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy, która rozpatrywała skargi wniesione przeciwko spółce VIMN Poland, których przedmiotem były reklamy zewnętrzne nowego programu "Teen Mom", emitowanego przez stację MTV (sygn. skargi K/07/14/01-02).

- Reklama w jasny sposób propaguje rodzenie dzieci przez dzieci. Wykorzystuje bardzo chwytliwe i pozytywnie brzmiące hasło: "gdy życie wzywa superbohatera". Moim zdaniem zachęca wręcz do młodego nieodpowiedzialnego macierzyństwa - podniosła w skardze jedna ze skarżących.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono