To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy wydanej w wyniku skargi konsumenta wniesionej przeciwko spółce SiroScan (uchwała nr ZO 71/14).
Przedmiotem skargi była reklama telewizyjna perfum firmy Paco Rabanne.
Skarżący podniósł w skardze, iż prezentowany spot narusza ustawę o języku polskim. Model i modelka wypowiadają wiele fraz, wszystko w języku angielskim. Także slogan sklepu występuje wyłącznie w postaci anglojęzycznej, a jedyny polski element to krótki fragment czytany przez lektora.
W Polsce jęz. polski
Arbiter-referent wniósł o uznanie przedmiotowej reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami w myśl art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy oraz zarzucił, że nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.
Powołał się przy tym na treść ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim, która mówi, że obowiązek używania języka polskiego w informacjach o właściwościach towarów i usług dotyczy też reklam.