Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (XVII AmA 19/15) dotyczył odwołania firmy Apolandia.com od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości urzędu wzbudził system wzajemnych darowizn na stronie darczyncy.eu. Aby przystąpić do systemu, każdy chętny musiał wpłacić jednorazowo 35 złotych na rzecz organizatora oraz 30 złotych na konto przypisanego mu uczestnika – również członka systemu. Korzyści finansowe każdego uczestnika były uzależnione od utworzenia się ich kręgu darczyńców, który mógł się składać z maksymalnie 216 osób. Wtedy uczestnik mógł otrzymać od każdej z nich maksymalnie 4900 zł (kwota wolna od podatku), czyli w sumie ponad milion zł. UOKiK uznał, że system wzajemnych darowizn Apolandia.com to system promocyjny typu piramida, ponieważ jego działalność finansują kolejni konsumenci.