Umożliwia to działająca od tygodnia platforma ifirma.pl.
Od początku tego roku podatnicy mogą wysyłać do urzędów przez Internet ponad 80 różnych formularzy PIT, CIT i VAT. Według danych Ministerstwa Gospodarki w grudniu ubiegłego roku zostało wydanych zaledwie około 180 tys. certyfikatów. Tymczasem z badań Eurostatu wynika, że aż 92 proc. polskich firm posiada dostęp do Internetu.
– Z naszych obserwacji wynika, że z e-deklaracji najrzadziej korzystają małe firmy, dla których barierą jest właśnie cena podpisu elektronicznego. To wydatek około 300 – 400 złotych rocznie – podkreśla Andrzej Parszuto, wiceprezes Power Media, właściciela platformy. – Dla tej grupy przedsiębiorców usługa e-deklaracje w ifirma.pl jest doskonałym rozwiązaniem.
Dokumenty za zarejestrowanych klientów serwisu podpisują upoważnieni pracownicy spółki Power Media, którzy dysponują e-podpisem.
– Zainteresowanie jest bardzo duże i ciągle rośnie – mówi Andrzej Parszuto. – W okresie pilotażowym, w grudniu 2008 r., blisko 10 proc. użytkowników serwisu ifirma.pl złożyło specjalne dokumenty, które upoważniają przedstawicieli Power Media do podpisywania deklaracji skarbowych. Upoważnień jest z każdym dniem więcej.