Reklama
Rozwiń
Reklama

Będą specjalne oznaczenia filmów na platformie YouTube? RPD napisała do Google

Rzecznik praw dziecka Monika Horna-Cieślak zwróciła się do dyrektor Google Polska o wprowadzenie widocznego i przejrzystego oznaczenia wiekowego dla materiałów publikowanych na platformie YouTube.

Publikacja: 06.04.2025 08:43

YouTube

YouTube

Foto: Adobe Stock

mat

Chodzi o wprowadzenie oznaczenia podobnego do systemów stosowanych w branży gier komputerowych (PEGI) oraz w przypadku filmów i programów telewizyjnych – tzw. systemu ocen programów telewizyjnych.

W piśmie rzecznik praw dziecka przyznała, że ma świadomość tego, iż platforma YouTube posiada regulaminy dotyczące minimalnego wieku użytkownika, jednak w praktyce dostęp do nagrań mają również dzieci młodsze – poniżej 13. roku życia. Wskazała przy tym na raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 2022 r., z którego wynika, że 87,8 proc. badanych dzieci korzystało z platformy YouTube, a średnia wieku respondentów wynosiła ok. 10 lat.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama